برگزیده ها
تروریست‌های حادثه تهران، از برخی مناطق ایران به داعش پیوستند

مازندمجلس: معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی از ایرانی بودن هویت تروریست‌های حادثه روز چهارشنبه تهران خبر داد و تاکید کرد: تروریست‌های حادثه تهران از برخی مناطق ایران به داعش پیوسته بودند.

مازندمجلس: معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی از ایرانی بودن هویت تروریست‌های حادثه روز چهارشنبه تهران خبر داد و تاکید کرد: تروریست‌های حادثه تهران از برخی مناطق ایران به داعش پیوسته بودند.

به گزارش ایلنا، رضا سیف‌اللهی در گفت‌وگوی ویژه خبری در رابطه با هویت و ملیت عوامل حادثه تروریستی امروز تهران گفت: این افراد کسانی هستند که از برخی مناطق ایران به داعشی‌ها پیوسته‌اند. در آن مناطقی که داعشی‌ها اعلام خلافت کرده بودند، با آنها همکاری می‌کردند.

او ادامه داد: آنها با توجه به ضربات اخیر به پیکر داعش موضوع خلافت را خاتمه یافته دیدند و به نقش استراتژیک جمهوری اسلامی ایران درباره این موضوع یعنی از بین رفتن داعیه‌داری خلافت پی برده بودند.

افرادی که با داعش در رقه و موصل همکاری داشتند، این اقدامات را انجام دادند

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ضربات جمهوری اسلامی ایران به لحاظ خدمات مستشاری بوده که آنها از بین رفته و خود را در مسیر اضمحلال کامل دیدند، اظهار داشت: افرادی که با آنها در مناطقی مثل رقه و موصل همکاری داشتند و مبتلا به فتنه و آلودگی داعش بودند در مراجعات به کشورها و کشور ما از این نقشه‌های خائنانه برخوردار شده و این اقدامات را انجام دادند.

سیف‌اللهی افزود: تاکنون ۵۸ عملیات تروریستی اینچنینی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از وقوع خنثی و منهدم شده است.

اقدامات تروریستی امروز از لحاظ عملیاتی فاقد ارزش بوده است

او در پاسخ به این سوال که چه اطلاعاتی درباره انهدام عملیات تیم تروریستی دیگری قبل از این حوادث تروریستی دارید؟ تصریح کرد: قبل از هر چیزی مردم باید بدانند که این اقدامات مذبوحانه از لحاظ عملیاتی فاقد ارزش بوده است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در تشریح حادثه تروریستی صورت گرفته در حرم امام خمینی خاطرنشان کرد: در حادثه تروریستی حرم مطهر، دو نفر در محوطه حرم قصد نزدیک شدن به مرقد را داشتند که با هوشیاری سربازان جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی و کلانتری محل همانجا در منطقه این حرکت خفه شد و یکی از این نیروها کشته و دیگری به صورت انتحاری از بین رفت.

هدف اصلی تروریست‌ها صحن و نمایندگان مجلس بود

سیف‌اللهی اضافه کرد: این دو نفر در محوطه عمومی حرم بودند که به صورت طبیعی این محدوده هیچ گونه حفاظت و پوشش امنیتی - نظامی ندارد. همچنین در این منطقه عمومی، نیروهای مستقر عکس‌العمل سریع داشتند لذا این عملیات فاقد ارزش عملیاتی بوده است.

او در رابطه با حادثه تروریستی صورت گرفته در مجلس هم ابراز داشت: هدف اصلی این تروریست‌ها صحن و نمایندگان مجلس بود اما وقتی با حفاظت آهنین روبه‌رو شدند چاره‌ای جز حضور در طبقات پیدا نکردند. البته این تروریست‌ها از قسمت درب مراجعات مردمی با پوشش مراجعه‌کننده وارد می‌شوند و در آنجا نیروهای مسلح هم مشغول خدمت‌رسانی به مراجعات مردمی بوده‌اند.

هدف اصلی داعش، ایران است

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مردم برای مراجعه به دفاتر نمایندگان و ملاقات با آنها از این درب وارد می‌شوند، عنوان کرد: این تروریست‌ها همانند مردم عادی قصد ورود را داشتند که سلاحشان را در ساک پنهان کرده و در قالب پوشش مراجعه‌کننده مردمی ظاهر شدند. این خود نشان می‌دهد که عملیات آنها فاقد ارزش است کما آنکه مجلس نیز حتی یک دقیقه از روند عادی کاری‌اش خارج نشد و جلسه علنی بدون توقف ادامه یافت.

سیف‌اللهی با تاکید مجدد بر اینکه وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، سپاه و نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی از زمان شکل‌گیری داعش قریب به ۵۸ تیم تروریستی را قبل از آنکه هر اقدامی انجام دهند، منهدم کرده‌اند، بیان کرد: این اتفاقات در شرایطی است که همه می‌دانیم هدف اصلی داعش، ایران است و کشورهای دیگر هدف فرعی هستند اما بازهم داعش تا به امروز کمترین موفقیت و توفیق در پیاده‌سازی برنامه‌های شیطانی‌اش را داشته است. 

ادامه دارد... 

 

تروریستی حادثه معاون داشتند امنیت شورای تروریست‌ها اقدامات عملیاتی تهران سیف‌اللهی سیف عملیات اسلامی نمایندگان اینکه مراجعات جمهوری تروریست‌های ادامه امروز مناطق مردمی خلافت نیروهای همکاری محوطه نیروی انتظامی منطقه عمومی می‌شوند مراجعه‌کننده حفاظت گرفته دادند مناطقی ضربات داعشی‌ها رابطه تاکید موضوع دیدند منهدم اطلاعاتی سربازان افرادی درباره دیگری