برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه قطر از آمادگی دوحه برای حل مشکلات اخیر با کشورهای عربی از طریق مذاکره خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر  در رابطه با بحران دیپلماتیک با چند کشور عربی گفت: ما آماده مذاکره و گفتگو هستیم و از میانجیگری استقبال می کنیم. ما ابر قدرت نبوده و معتقدیم این مسئله از راه درگیری حل نمی شود.

وی همچنین اتهامات وارده به این کشور مبنی بر حمایت از تروریسم را رد کرده و گفت: قطر در حال مبارزه با تامین منابع مالی برای تروریسم است و در محافظت از جهان در برابر تروریست های بالقوه سهم دارد.

وزیر امور خارجه قطر ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی به منظور تزلزل ثبات منطقه را رد کرده و تصریح کرد: این اظهارات تناقضات بسیاری دارد، زیرا به گفته آنها از یک سو از ایران و از سوی دیگر از گروه های افراطی در سوریه حمایت می کنیم. هم از اخوان المسلمین در یمن و عربستان سعودی و هم از حوثی ها پشتیبانی به عمل می آوریم که تمامی گروهای مذکور در تمامی مناطق درگیری دشمن یکدیگرند. همه اطلاعات مربوط به حمایت از مخالفان در عربستان و جنبش های مذهبی در کاتف نیز دروغ است. یگان های اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی و قطر با یکدیگر همکاری داشته و به امنیت ملی عربستان خدمت می کنند.

او در رابطه با مطلبی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به بحران دیپلماتیک این کشور در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده است، گفت: امیر قطر در دیدار اخیر خود با ترامپ بر لزوم توقف تامین منابع مالی تروریسم در کشورهای مختلف تاکید کرده بود.
عربستان حمایت سعودی خارجه تروریسم مذاکره کشورهای منابع تمامی ترامپ تامین درگیری هستیم رابطه بحران دیپلماتیک آماده