برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - نواب رئیس اول و دوم مجلس به حوادث تروریستی تهران واکنش نشان دادند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس با انتشار مطلب کوتاهی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: سیاست صهیونیسم این است که به جای اسرائیل، ایران را در مقابل اعراب قرار دهد. نباید در این دام گرفتار شویم.

مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی هم حملات تروریستی در مجلس و مرقد امام خمینی (ره) را حرکتی وقیحانه‌ توصیف کرد و گفت: تک‌تک ایجادکنندگان امنیت در کشور دست به دست داده‌اند تا در این آشوب منطقه، امنیت را در کشور رقم بزنند و امروز در کمترین زمان ممکن در کنار هم قرار گرفتند تا خدشه‌ای به امنیت کشور وارد نشود.

در متن یادداشت پزشکیان آمده است؛

ملت بزرگ ایران اسلامی در برهه‌های حساس و خطیر، همواره وحدت را سرلوحه‌ی خود قرار داده است و امروز با صدای بلندتر و بار دیگر تروریست را در منطقه محکوم کرده و با عزمی راسخ‌تر در این مبارزه حضور خواهد داشت.

حملات تروریستی امروز تهران و اتفاقی که در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) رخ داد، حرکت وقیحانه‌ای بود که مردم ایران پاسخ آن را با وحدت و یکصدایی خواهند داد.

کسانی که در تریبون‌های جهانی صحبت از صلح و آرامش می‌کنند، امروز باید پاسخگو باشند که چه کسانی به مسببان این حادثه سلاح می‌فروشد و چه کسانی به این افراد آموزش می‌دهند؟!

آمریکایی که دم از انسان‌دوستی و صلح جهانی می‌زند، آیا پاسخی در این رابطه دارد؟ چه کسانی در دنیا پشتیبان و تقویت‌کننده تروریست هستند؟

باید دست مریزاد گفت به تک‌تک ایجادکنندگان امنیت در کشور (سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اطلاعات و... ) همه و همه دست به دست داده‌اند تا در این آشوب منطقه، امنیت را در کشور رقم بزنند و امروز در کمترین زمان ممکن در صفوف بهم تنیده در کنار هم قرار گرفتند تا خدشه‌ای به امنیت کشور وارد نشود.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده که تعدادی از این عزیزان از کارمندان بخش اداری مجلس شورای اسلامی و از همکاران دفتری و در بین افراد از نیروی‌های زحمت‌کش حفاظت مجلس نیز بودند که به درجه رفیع شهادت نایل شدند، و برای دیگر شهدای این حادثه‌ی تروریستی، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و برای مجروحان نیز شفای عاجل مسالت می‌نمایم.

توضیح جعفرزاده درباره یک عکس سلفی

همچنین نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره انتشار عکس سلفی از خود در صحن علنی مجلس در زمان حمله تروریستی در مجلس توضیح داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبر شهادت تعدادی از کارکنان صدیق و پاک مجلس شورای اسلامی در حادثه روز چهارشنبه مجلس همه ما را متاثر کرد. متاسفانه تا اذان ظهر چهارشنبه در داخل صحن حبس بودیم و اطلاع دقیقی از بیرون نداشتیم. مرتب هم برای ما پیام می‌آمد و جویای احوالمان بودند. یک نفر پیشنهاد کرد تصویری از خودتان در فضای مجازی بگذارید که همشهری‌هایتان از نگرانی خارج شوند و بیانگر صحت و سلامتتان باشند. چون همه درگیر بودند بلافاصله به صورت سلفی عکس گرفته و با یک پست موقت در صفحه اینستاگرامم گذاشتم. خیلی بی‌انصافی است که ما نمایندگان را متهم به شادمان بودن کنند. اگر در حالت گریان هم عکس می‌گذاشتیم هم تعبیر دیگری می‌شد و اگر با حالت غمگین عکس می‌گرفتیم خود داستان دیگری بود.

آقای حاجی‌دلیگانی حدود ساعت ۱۵ متوجه شهادت اعضای دفترش شد و ما بعد از خروج از صحن که حدود ساعت ۱۴ بود تازه متوجه ابعاد این حادثه شدیم و جزء معدود مواردی بود که نماز ظهر را جماعت داخل صحن خواندیم.

شرایط معماری صحن به گونه‌ای است که نه صدا به داخل می‌آید و نه صدا از آن خارج می‌شود. بنابراین تصویر فردی فقط جهت اطلاع‌رسانی بود.

2929

امنیت اسلامی تروریستی شورای امروز کسانی شهادت منطقه حادثه پزشکیان باشند تعدادی جهانی افراد جعفرزاده متوجه دیگری چهارشنبه درباره توضیح کمترین خمینی تک‌تک حملات انتشار مطهری ایجادکنندگان داده‌اند خدشه‌ای گرفتند نمایندگان بزنند تروریست