برگزیده ها

مازندمجلس: مقامات رسمی، شخصیت‌های کشورها و سازمان ها و تشکل‌های بین المللی حملات تروریستی دیروز تهران را محکوم کردند.

مازندمجلس: اسپانیا حملات تروریستی در تهران را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه کوتاهی از پایبندی قاطع و کامل کشورش به مبارزه با تروریسم در هر شکل و شیوه ای که باشد تاکید کرد.

وزارت امور خارجه اسپانیا در این بیانیه آمادگی خود را برای ادامه همکاری با دیگر کشورها و سازمان های بین المللی برای مقابله با آفت تروریسم اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه ، اسپانیا کشته شدن شماری از شهروندان ایرانی را در جریان این حملات تروریستی به خانواده های قربانیان ، مردم و مقامات ایران در این شرایط بسیار سخت تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه استرالیا حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

وزیر امور خارجه استرالیا حملات به مجلس ایران و مرقد امام خمینی (ره) در تهران را که دست‌کم 12 کشته و بیش از 40 زخمی درپی داشت محکوم کرد.جولی بیشاپ گفت: «با خانواده های قربانیان این حملات و مردم ایران ابراز همدردی می کنیم و به آنها تسلیت می گوییم.»

سفارت استرالیا در تهران نیز اعلام کرد اوضاع را زیر نظر دارد و با مقامات ایران برای مشخص شدن اینکه آیا اتباع استرالیا در این حملات تحت تاثیر قرار گرفته اند یا خیر در تماس است.

گوترش: سازمان ملل در کنار ملت ایران ایستاده است
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگوی تلفنی با غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل ضمن محکومیت حملات تروریستی تهران مقابله با این اقدام زبونانه را نیازمند هماهنگی های جهانی و جمعی دانست.وی همچنین با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد و افزود سازمان ملل در این مسیر در کنار ملت ایران ایستاده است.

خوشرو گفت مردم ایران در مبارزه قاطع با تروریست ها از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد و این قبیل اقدامات خللی در اراده آن ها بوجود نخواهد آورد.

پیشتر، دبیر کل سازمان ملل و اعضا شورای امنیت این سازمان در بیانیه های جداگانه ای این حمله را محکوم کرده بودند.

دولت مکزیک حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

دولت مکزیک با انتشار بیانیه ای، حملات داعش در تهران را که منجر به کشته شدن دست کم 12 نفر و بیش از 40 مجروح شد را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه در این بیانیه نوشت: دولت مکزیک محکومیت شدید خود را به دلیل حملات تروریستی در شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند.

وزارت خارجه در این راستا بر رد کامل تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن تاکید کرد و صمیمانه ترین مراتب تسلیت خود به ملت و دولت ایران و خانواده قربانیان این حمله را ابراز داشت و خواستار بهبودی هرچه سریعتر مجروحان شد.

نیکاراگوئه حمله تروریستی تهران را محکوم کرد
«دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه و خانم «روساریو موریو» معاون رئیس جمهوری این کشور در پیامی حملات تروریستی تهران را محکوم و شهادت جمعی از هموطنان را به رهبر انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و مردم ایران تسلیت گفتند.

در این پیام که در پایگاه رسمی‌ دولت نیکاراگوئه منتشر شد، آمده است: برادر آیت الله سید علی حسینی خامنه ای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران، برادر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در کمال شگفتی از حادثه تروریستی در پارلمان ایران و مرقد مطهر حضرت آیت الله العظمی امام روح الله موسوی خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مطلع شدیم.

مایلیم به محضر شما، دولت و ملت ایران اعلام کنیم این حادثه تروریستی را که تداوم آن امنیت دنیای متمدن را به مخاطره انداخته، شدیدا محکوم کرده و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده های قربانیان ابراز نمائیم.

هلند حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را به شدت محکوم کرد

«برت کوندرس» وزیر امور خارجه هلند با انتشار توییت رسمی اعلام کرد که ما حملات روز چهارشنبه در تهران را به شدت محکوم و حوادث را از نزدیک دنبال می کنیم.

برت کوندرس مراتب تسلیت دولت هلند را به خانواده های قربانیان (شهدای) این حوادث اعلام کرد.
رسانه های مختلف هلند از ساعت های اولیه انتشار اخبار این حملات تروریستی، این حادثه را به عنوان یکی از خبرهای اصلی خود پوشش دادند و هر کدام چندین گزارش و تحلیل در این رابطه منتشر کردند.

قبرس اقدام های تروریستی در تهران را بشدت محکوم کرد

دولت قبرس حمله های تروریستی روز چهارشنبه تهران را بشدت محکوم و خواستار مبارزه با پدیده شوم تروریست شد.
قبرس اقدام های تروریستی در تهران را بشدت محکوم کرد

دولت قبرس چهارشنبه شب در بیانیه ای اقدام های تروریستی در تهران را که منجر به شهادات 12 نفر از شهروندان کشورمان شد را بشدت محکوم و به دولت و ملت ایران و خانواده های قربانیان این حملات تروریستی تسلیت گفت.
تروریستی تهران حملات محکوم جمهوری تسلیت خارجه بیانیه خانواده قربانیان اعلام اسلامی استرالیا چهارشنبه اقدام ابراز اسپانیا وزارت مبارزه نیکاراگوئه انتشار تروریسم مکزیک کرددولت مراتب حادثه منتشر حوادث کوندرس برادر امنیت خواستار گزارش خمینی ادامه تاکید مقامات مقابله همدردی گوترش شهروندان محکومیت خوشرو ایستاده تروریست