برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌جمهور آمریکا در ادامه‌ تماس‌های خود با رهبران شورای همکاری خلیج فارس با ولیعهد امارات تلفنی گفتگو کرد تا راهی برای حل اختلافات پیش آمده میان قطر و برخی اعضای این شورا بیابد.

مازندمجلس:  آن گونه که وزارت امور خارجه امارات اعلام کرده است دونالد ترامپ و محمد بن زاید، در این تماس تلفنی علاوه بر بررسی مسائل امنیتی در منطقه به بحث درباره چگونگی مقابله با تروریسم و افراط گرایی نیز پرداختند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف همچنین بر ضرورت حفظ صلح در منطقه تاکید کردند و پاره‌ای مسائل مورد اهتمام دو طرف نیز به گفت‌وگو گذاشته شد.

گر چه در بیانیه وزارت امور خارجه امارات اشاره‌ای به دلیل اصلی این تماس تلفنی نشده است، اما گفته می‌شود که حل اختلافات میان امارات و عربستان با قطر که اخیرا باعث قطع روابط دیپلماتیک میان آنها شده ، موضوع اصلی این تماس تلفنی بوده است.

ترامپ بیشتر با برخی از رهبران شورای همکاری خلیج فارس از جمله پادشاه عربستان و امیر قطر نیز تلفنی گفت‌وگو کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ به ولیعهد امارات تاکید کرده که حفظ وحدت شورای همکاری خلیج فارس برای ارتقای امنیت منطقه‌ای و ممانعت از کمک به افراط گرایی برای ایالت متحده بسیار مهم است.
تلفنی امارات ترامپ گرایی تاکید عربستان همکاری شورای افراط گفت‌وگو مسائل درباره ولیعهد وزارت خارجه اعلام منطقه