برگزیده ها

مازندمجلس: سکوت و غفلت خودخواسته تلويزيون ايران، درحالي تداوم يافته که رسانه‌هاي خارجي و تلويزيون‌هاي جهاني به پوشش اين خبر پرداخته‌اند.

مازندمجلس: شبکه‌های تلویزیونی هنگام رخدادهای تکان‌دهنده و ملی، برنامه‌های خود را قطع می‌کنند و ویژه‌برنامه‌های خبری، به انعکاس ابعاد واقعه به‌شکل مستقیم می‌پردازند.

وقایع اتفاقیه نوشت: اين درحالي است که تلويزيون ايران حتي در شرايطي که مهاجمان مسلح به مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام‌خميني(ره) حمله کرده‌اند، همچنان به پخش برنامه‌هايي نظير آموزش آشپزي و... بسنده کرده است.

 در شرايطي که اخبار غيررسمي و رسمي در شبکه‌هاي اجتماعي و روي خروجي خبرگزاري‌ها از حدود ساعت 10 و 28 دقيقه آغاز شد، نخستين پرداخت خبري تلويزيون به اين رويدادها، 20 دقیقه بعد از اعلام دنياي مجازي بود که با زيرنويس اين خبر اعلام شد و سپس در ساعت 11 و 23 دقيقه، شبکه خبر به شکلي محدود، خبر از ورود چند نفر به مجلس و تيراندازي داد.

خبر بعدي اين شبکه حدود ساعت 12 بود که در خبر کوتاه اعلام کرد که فرد مهاجم در حرم امام(ره) خود را منفجر کرد، خبري که پيش‌ازاين، مردم ايران از آن مطلع بودند.

اين درحالي بود که اخبار مختلفي در فضاي مجازي در حال دست به دست شدن بود. تمام اين اخبار در شرايطي منتشر شدند که صداوسيما بعد از پخش اولين گزارش خبري در شبکه خبر، به پخش برنامه‌هاي روزمره خود ادامه داد. حتي از نوشتن زيرنويس و اطلاع‌رساني که از وظايف اصلي رسانه ملي است در اين مدت خبري نبود. به عبارت ديگر وظايف اطلاع‌رساني را شبکه‌هاي مجازي و خبرگزاري‌ها برعهده گرفتند. تلويزيون گويا فراموش کرده بود وظيفه مهم آرام نگه‌داشتن مردم، اطلاع‌رساني به‌موقع است؛ امري که تلويزيون آن را ناديده گرفت و پخش برنامه‌هاي آشپزي يا زيرنويس شهريه مهدکودک‌ها را در رأس اخبار مهم قرار دادند.  درحالي که صداوسيما مي‌تواند در چنين شرايطي، ضمن انتشار اخبار به‌روز و لحظه‌به‌لحظه که مبتني‌بر رسالت رسانه‌اي آن است، مانع از انتشار اخبار کذب و شايعات نگران‌کننده شود.

سکوت و غفلت خودخواسته تلويزيون ايران، درحالي تداوم يافته که رسانه‌هاي خارجي و تلويزيون‌هاي جهاني به پوشش اين خبر پرداخته‌اند. رويترز، گاردين، الجزيره، بي‌بي‌سي، سي‌ان‌ان، اينديپندنت، يواِس‌‌اي تودي، ديلي‌اکسپرس، راشا تودي و واشنگتن‌پست از جمله رسانه‌ها و شبکه‌هاي خبري هستند که به پوشش لحظه به لحظه از آخرين تحولات اين حادثه در ايران مي‌پردازند و نکته تلخ در اين مورد سکوت تلويزيون است که همچنان به ادامه برنامه عادي خود ادامه مي‌دهد.

تلويزيون اخبار شرايطي ايران درحالي اطلاع‌رساني ادامه شبکه‌هاي زيرنويس اعلام مجازي وظايف انتشار برنامه‌هاي خبرگزاري‌ها همچنان آشپزي گزارش دقيقه صداوسيما