برگزیده ها

مازندمجلس: سنای آمریکا به پیشبرد لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران رأی مثبت دادسنا آمریکا درست در همان روزی که ایران دو حادثه تروریستی را پشت سرگذاشت، با 92 رأی مثبت در مقابل 7 رأی منفی، به آغاز فرایند پرداختن به لایحه تحریم‌ ایران موافقت کرد.

مازندمجلس: سنا آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) درست ساعاتی بعد از حملات تروریستی داعش در تهران، فرایند پیشبرد لایحه تحریم ایران به بهانه فعالیت‌های موشک بالستیک و سابقه حقوق بشری و حمایت از گروههایی که واشنگتن انها را تروریستی می‌داند را آغاز کردند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد، رأی‌گیری برای آغاز پرداختن به این لایحه تحریم‌های ایران روز چهارشنبه اینگونه پیش رفت که 92 نفر از اعضای سنا از آن حمایت کردند و تنها 7 نفر علیه آن رأی دادند.

سنا در حالی به آغاز چنین فرایندی رأی مثبت داد که دولت ایران تأکید کرده است که تصویب لایحه تحریم‌ها علیه ایران نقض برجام است.

طبق این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هنوز درباره این لایحه اظهارنظری نکرده است.

«دایان فینستین» یکی از اعضای ارشد سنا از ایالت کالیفرنیا که به شدت با چنین لایحه‌ای مخالف است، گفت: «من به دیگر همکارانم می‌پیوندم که معتقدند که زمان نامناسبی برای تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران است».

وی ادامه داد: «این کشور بعد از انتخاب یک دولت میانه‌رو با 57 درصد آراء، از دو حمله تروریستی بزرگ رنج برده است. ما باید به ایران فرصت دهیم که خود را احیا کند و مسیر جدیدی را تعیین کند».

تکفیری‌های داعش مسئولیت دو حمله تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی را که روز گذشته به وقوع پیوست، برعهده گرفتند.

در دو حادثه روز گذشته در قلب تهران، 12 نفر جان خود را از دست دادند و 42 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
لایحه تروریستی آمریکا گزارش اعضای تصویب گذشته دادند تهران پیشبرد تحریم‌های چهارشنبه تحریم حمایت