برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت امور خارجه سنگال بیانیه ای منتشر و در آن تاکید کرد سفیر این کشور در دوحه به منظور رایزنی به سنگال فراخوانده می شود.

مازندمجلس: دولت سنگال روز چهارشنبه اعلام کرد در همبستگی با عربستان سعودی و برخی متحدانش، سفیر خود را به منظور مشورت از قطر فرا می خواند.

به گزارش نامه نيوز به نقل از روسیا الیوم، دولت سنگال روز چهارشنبه اعلام کرد در همبستگی با عربستان سعودی و برخی متحدانش، سفیر خود را از قطر فرا می خواند.

وزارت امور خارجه سنگال بیانیه ای منتشر و در آن تاکید کرد سفیر این کشور در دوحه به منظور رایزنی به سنگال فراخوانده می شود.

در این بیانیه آمده است داکار با نگرانی اوضاع منطقه خلیج فارس را دنبال و همبستگی جدی خود را با عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر اعلام می کند.

 دولت موریتانی همسایه سنگال نیز روز سه شنبه اعلام کرد به این کشورها می پیوندد.

این در حالی است که کومور نیز با ارسال یادداشتی به سفارت قطر در «مورونی» از قطع روابط دیپلماتیک با دوحه خبر داده بود. جیبوتی نیز اعلام کرد که سطح روابط دیپلماتیک با قطر را کاهش می دهد.

گفتنی است که کشورهای مصر، عربستان، امارات و بحرین صبح دوشنبه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

این کشورها دوحه را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و برهم زدن ثبات در منطقه متهم کردند. دولت مستعفی یمن، لیبی و مجمع الجزایر مالدیو نیز در اقدامی مشابه روابط خود را با قطر قطع کردند.

دولت اردن هم از کاهش سطح روابط دیپلماتیک با قطر و بستن دفتر شبکه الجزیره خبر داد.

«محمد المومنی» سخنگوی رسمی دولت اردن گفت: در پی بررسی علل بحران موجود بین مصر، عربستان، امارات و بحرین از یک سو و قطر از سوی دیگر، دولت اردن نسبت به کاهش سطح روابط دیپلماتیک با قطر و لغو مجوز شبکه الجزیره تصمیم گیری نمود.

وی افزود: دولت اردن نسبت به پشت سر گذاشتن این مرحله تاسف بار و حل بحران بر اساس بستری مستحکم که تضمین کننده همکاری تمام کشورهای عربی جهت ساخت آینده بهتر برای ملت های ماست امیدوار است.
روابط سنگال دیپلماتیک عربستان اعلام بحرین امارات کشورها سعودی همبستگی الجزیره بحران کشورهای بیانیه چهارشنبه متحدانش منظور خواند منطقه