برگزیده ها
تشکیل کارگروه‌ در وزارت نفت برای امضای قراردادهای نفتی

مازندمجلس: وزیر نفت از تشکیل کارگروه‌هایی در وزارت نفت برای امضای قراردادهای نفتی در بخش بالادستی صنعت نفت خبر داد.

مازندمجلس: وزیر نفت از تشکیل کارگروه‌هایی در وزارت نفت برای امضای قراردادهای نفتی در بخش بالادستی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه درباره تشکیل کارگروه‌هایی در وزارت نفت گفت: این کارگروه‌ها برای امضای قراردادهای بالادستی صنعت نفت تشکیل شده است و برای بهره برداری پروژه‌ها نیست؛ ما برای هر کدام از میدان‎ها یک کارگروه تشکیل دادیم.

وی افزود: هر کدام از این کارگروه‌ها یک بخش فنی دارد که طرح توسعه میدان را بررسی و با طرف خارجی مذاکره می‌کند و هنگامی که به تفاهم رسیدند باید در شورای فنی که در سطح مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت است، بررسی شود پس از آن اگر لازم شد به شورای عالی مخازن خواهد رفت.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که وضع سیاسی پیش آمده برای قطر، چه تاثیری بر فعالیت ایران در میدان مشترک گازی پارس جنوبی خواهد داشت، گفت: فعالیت ایران در پارس جنوبی، بر اساس روال و برنامه‌ای که داشتیم ادامه خواهد داشت و مسئله خاصی نیست.

مذاکرات برای فرزاد بی با هندی‌ها تمام نشده است

زنگنه درباره این که، گفته می شود مذاکرات با هندی‌ها در خصوص طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی به نتیجه نرسیده است و یک شرکت روس جایگزین شرکت هندی شده است آیا شما این خبر را تایید می کنید یا خیر و برای توسعه میدان فرزاد بی چه برنامه ای دارید، گفت: ما با هندی‎ها بر سر توسعه فرزاد بی و قیمت گازی که از ما برداشت می‌کنند به توافق نرسیدیم اما هنوز مذاکرات با آنها تمام نشده است.

وی ادامه داد: برای این که وقتمان تلف نشود، دو مسیر موازی را دنبال می‌کنیم، با شرکت گازپروم روسیه هم درباره میدان فرزاد بی در حال گفت و گو و پیشنهاد آنها هستیم، دوم این که دوباره خودمان مطالعات میدان فرزاد بی را آغاز کردیم که اگر قرار شد به روش دیگری میدان را توسعه دهیم مطالعات آن را داشته باشیم و فرصت را از دست ندهیم.

تداوم تولید مستمر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره این که مدعی شدند تولید بنزین در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس پس از بهره برداری کاهش یافته است، گفت: خیر، ما آن زمان هم گفتیم تولید مستمر آغاز شده است و همان جریان ادامه دارد و در حال تثبیت تولید در آنجا هستیم.

وی تاکید کرد: من هیچ وقت نگفته بودم در بنزین خودکفا می شویم، روزنامه کیهان در گزارشی گفته بود خودکفا شدیم و خودش هم باید پاسخگو باشد.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در باره این که پرونده گاز ترکیه همچنان باز مانده است، آیا حاضر هستید متن حکم و بحث‎های مطرح شده را منتشر کنید تا ارتباط آن با پرونده کرسنت مشخص شود، گفت: اصل داستان و تشریح آن را می توانیم توضیح دهیم، اما بحث حکم محرمانه است و دو طرف نمی توانند آن را منتشر کنند، در اختیار گذاشتن این سندها به مراجع رسمی کشور هیچ مشکلی ندارد و می تواند در اختیار آنها قرار گیرد.

زنگنه درباره صادرات نفت به اروپا هم گفت: پیش تر هم گفتم ما در صدد تنوع مشتریان نفتی خود هستیم، در طول تحریم ما پنج مشتری داشتیم و اکنون اضافه شده و در حال افزایش است، اما بدانید که قیمت فروش نفت خام ما به‎طور معمول به شرق دور بیشتر از اروپاست.

 

 

میدان فرزاد توسعه تشکیل درباره تولید زنگنه ادامه امضای وزارت مذاکرات بنزین هستیم قراردادهای مستمر مطالعات منتشر اختیار پرونده خودکفا ستاره پرسشی پالایشگاه جنوبی برداری کارگروه‌ها بالادستی کارگروه‌هایی بررسی شورای داشتیم فعالیت برنامه هندی‌ها