برگزیده ها

مازندمجلس: دو تن از دموکرات‌های کنگره آمریکا مفاد استیضاح رئیس جمهوری کشورشان را آماده کردند.

مازندمجلس: برد شرمن، از دموکرات‌های کنگره به آل گرین از دیگر دموکرات‌های کنگره پیوست تا پیش نویس مفاد استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را تدوین کند. این قانونگذاران دموکرات یک روز پیش از آنکه جیمز کومی، رئیس اخراجی اف بی آی به کمیته سنا برود تا درباره تلاش ترامپ برای مداخله در تحقیقات این نهاد در رابطه با تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری گذشته صحبت کند، این اظهارات را مطرح کردند.

به گزارش نامه نيوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آل گرین اولین قانونگذاری است که علنا خواستار عزل ترامپ از سمت ریاست جمهوری می‌شود و او معتقد است که رئیس جمهوری کشورش مانع از اجرای روند قضایی شده است.

او گفت: تا زمانی که آقای رئیس جمهور در این سمت است نمی‌توان علیه او طرح اتهام کرد ما معتقدیم که روند استیضاح تنها راهی است که می‌تواند او را به پای میز عدالت بیاورد. این قانونگذار سیاه پوست از تگزاس پس از آنکه ماه مه اعلام کرد که پیگیر استیضاح ترامپ است چندین مورد تهدید مرگ دریافت کرده است.

در همین حال برد شرمن تاکید کرد که استیضاح اکنون در مجلس نمایندگان آمریکا رای نمی‌آورد اما مشخص می‌کند که چه تعداد رای برای ادامه کار لازم است.

یکی دیگر از دموکرات‌های کنگره در کنفرانس خبری جداگانه‌ای اعلام کرد:‌ رویکرد کلی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا این است که باید صبر کرد تا تحقیقات مرتبط به نتیجه برسد. اکثریت دموکرات‌ها معتقدند که باید اجازه داد تحقیقات ادامه پیدا کند و پس از آن تصمیم گیری به عمل آید.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، مجلس نمایندگان آمریکا و سنا هر کدام به صورت جداگانه تحقیقاتی را درباره ارتباط احتمالی کمپین ترامپ با روس‌ها و نفوذ در نتایج انتخابات نوامبر گذشته در دست انجام دارند.
ترامپ آمریکا تحقیقات استیضاح جمهوری دموکرات‌های نمایندگان کنگره اعلام ادامه گذشته درباره قانونگذاران مداخله انتخابات ریاست