برگزیده ها

مازندمجلس: انتخابات زودتر از موعد بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) با حضور نیروهای مسلح و گارد مسلح پلیس در شعب اخذ رای سراسر این کشور برای جلوگیری از وقوع حوادث تروریستی آغاز شد.

مازندمجلس: انتخابات سراسری در بریتانیا زودتر از موعد اصلی ان که سال 2020 است برگزار می‌شود. در این رقابت انتخاباتی، نماینده‌های احزاب سیاسی برای 650 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند تا حزبی که اکثریت مطلق آراء را به دست می‌آورد، تشکیل کابینه دهد.

به گزارش نامه نيوز ، انتخابات بریتانیا در حالی برگزار می‌شود که طی دو هفته اخیر دو حمله تروریستی در شهرهای منچستر و لندن ده‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشته است که در پی آن دولت و سازمان‌های امنیتی از افزایش پلیس مسلح و حضور ارتش در سطح شهرها خبر دادند.

روزنامه تلگراف ضمن اشاره به حوادث تروریستی اخیر در انگلیس نوشت با وجود آنکه تمایلی به حضور پلیس در شعب اخذ رای وجود ندارد اما به دلیل نگرانی امنیتی در برخی مناطق گارد مسلح پلیس حضور خواهند داشت یا در برخی شعب گشت مسلح پلیس حاضر خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت، بعد از وقوع دو حمله تروریستی در روزهای منتهی به انتخابات بریتانیا،  انتخاباتی که قرار بود در فضای غالب برگزیت (مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) برگزار شود اکنون در سایه تدابیر امنیتی برگزار خواهد شد. روزنامه اسکاتزمن هم نوشت با افزایش تهدیدات تروریستی در بریتانیا، نیروهای مسلح پلیس به گشت‌زنی در شعب اخذ رای خواهند پرداخت.

10:00

ساعت 7 صبح روز پنج‌شنبه (امروز) به وقت محلی بریتانیا، آغاز رسمی انتخابات سراسری در این کشور است و مدت زمان رای‌گیری تا 10 شب پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

شبکه خبری اسکای‌نیوز خبر داد از میان تقریبا 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در بریتانیا، 30 میلیون نفر برای شرکت در انتخابات و رای دادن ثبت نام کرده‌اند که معادل 60 درصد واجدین شرایط این کشور است.
روزنامه فایننشال تایمز نوشت، انتظار می‌رود تنها نیمی از جوانان زیر 30 سال در بریتانیا برای شرکت در انتخابات حضور داشته باشند که این میزان مشارکت اندک جمعیت جوان این کشور رانشان می‌دهد.
بریتانیا انتخابات برگزار تروریستی روزنامه امنیتی سراسری شرایط میلیون پنج‌شنبه افزایش انتخاباتی رقابت خواهند