برگزیده ها

مازندمجلس: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار دیروز در قلب تهران پایتخت ایران را بر عهده گرفته است. حمله ای که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 42 نفر منجر شد. این اتفاقات اولین حمله داعش در خاک ایران بود که تنش بین ایران وعربستان را در منطقه تشدید کرده است.

مازندمجلس: وایس نیوز نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار دیروز در قلب تهران پایتخت ایران را بر عهده گرفته است. حمله ای که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 42 نفر منجر شد. این اتفاقات اولین حمله داعش در خاک ایران بود که تنش بین ایران وعربستان را در منطقه تشدید کرده است.

به گزارش نامه نيوز ، حملات همزمان داعش در دو نقطه در تهران یعنی ساختمان پارلمان و حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی آیت الله {literal}{{/literal}امام{literal}}{/literal} خمینی بوده است. به گفته خبرگزاری های رسمی ایران سومین حمله نیز برنامه ریزی شده بود که توسط نیروهای امنیتی خنثی شده است.

نیروهای شیعه ایران یکی از نیروهای موثر در جنگ علیه گروه های تروریستی است که به طور غمده شیعیان را مرتد می دانند.

بخ گفته بیل روجیو سردبیر مجله لانگ وار گفته: ایران دشمن معنوی داعش است نه فقط برای تفاوت دین بلکه برای درگیری های سوریه و عراق.

این حمله از اولین ساعات صبح روز چهارشبه آغاز شد در حالی که چهار فرد مسلح وارد پارلمان شده و مردم را به رگبار بستند. یک بمبگذار انتخاری نیز تقزیبا چهار ساعت بعد از آغاز حمله در ساختمان پارلمان خود را منفجر کرد. این حمله به طور همزمان در حرم امام نیز رخ داد که حمله دوم نیز با بمبگذاری انتحاری یکی از حمله گنندگان همراه بود.

داعش به سرعت مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و این چندمین سری از ترورها در ماه رمضان در سراسر جهان بوده است.

بنا به گزارش ها داعش پیش تر نیز بارها تلاش کرده بود در ایران حملات تروریستی انجام دهد که نا موفق بود. ماه ژوئن گذشته نیروهای امنیتی ایران اعلام کردند که یک بمب گذاری در تهران و چند بمب گذاری در شهرستان ها در خلال ماه رمضان خنثی شده بود.

تهران یکی از حامیان بشار اسد در سوریه است و در کنار روسیه حمایت های جدی نظامی از دولت اسد می کند. اما روجیو گفته ایران در مبارزه علیه داعش جدی تر است. این مبارزه در عراق در جریان است. دولتی که به به عنوان یک دولت شیعه متحد کلیدی ایران محسوب می شود. ایران نیروهای شبه نظامی شیعه در عراق را در نظر آموزش نظامی و تسلیحات و سازماندهی تحت حمایت حود دارد و نیروی امنیتی مشروع در عراق تحت عنوان بسیج مردمی تحت حمایت مستقیم ایران است.

صنم وکیل کارشناس مسائل حاورمیانه در دانشگاه جان هاپکینز گفته داعش در ماه های گذشته می خواست حملاتی در ایران داشته باشد و پروپاگاندای اخیر این گروه تروریستی به زبان فارسی بود که افرادی را به حمله دعوت میکرد.

حملات تروریستی در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه و اروپا به ویژه در تهران امر نادری است. این یکی از افتخارات مقامات ایرانی بود که همیشه میگقتند در تهران تا کنون هیچ حملع تروریستی ای رخ نداده و این نشانه سیاست های امنیتی درست در منطقه بوده است کهدرنتیجه انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور اتخاذ شده است.

وکیل گفته حمله امروز جسارت ایران در اقداماتش علیه داعش را در سوریه و عراق بیشتر کرده است چرا که الان انگیزه های بیشتری برای حفظ امنیت خودشان دارند.

این حمله بی شک تنش ها در منطقه را نیز افزایش خواهد داد. در روزهای پیش رو بعد از اقدامات اخیر عربستان علیه قطر تنها کشور منطقه که با ایران روابط خوبی دارد قطر خواهد بود. شکاف دیپلماتیک در منطقه بعد از سفر ترامپ به ریاض و درخواست رییس جمهور آمریکا از کشورهای منطقه جهت منزوی کردن ایران رخ داده است.

این زمان بندی نباید از دید نیروهای نظامی ایران دور مانده باشد. سپاه پاسداران در بیانیه ای بعد از حمله امروز منتشر کرد دخالت های عربستان و آمریکا را در این حادثه نادیده نگرفته است.

در این بیانیه گفته شده که حمله تروریستی تنها چند هفته بعد از دیدار رییس جمهور آمریکا با سران کشورهایی که از تروریست ها حمایت میکنند رخ داده است. این که داعش مسئولیت حمله را پذیرفته نشان میدهد که آنها در این حمله وحشیانه دست داده اند.

چند ساعت قبل از این حمله عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ایران را حامی تروریست در منطقه خوانده و درخواست اقدام علیه اقدامات بی ثبات کننده ایران را داشت. ایران در عوض عربستان را به حمایت و رشد گروه های تروریستی افراطی سنی در منطقه متهم میکند.
منطقه تروریستی تهران نیروهای عربستان حمایت حملات literal نظامی امنیتی مسئولیت جمهور پارلمان آمریکا سوریه عنوان مبارزه کشورهای درخواست تروریست بیانیه مقایسه اقدامات امروز گذاری افزایش ساختمان همزمان گزارش فارسی روجیو اولین گذشته رمضان اروپا