برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر سابق کشورمان در لیبی بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا به عربستان آمد و تنها یک دلگرمی به حامیان تروریسم داد و رفت و نتیجه آن این شد که عربستان و متحدانش قطر را تحت فشار قرار دادند و از سوی دیگر شاهد این اتفاقات در تهران هستیم.

مازندمجلس:

جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل بین الملل وسفیر سابق ایران در لیبی در واکنش به 2 عملیات تروریستی روز گذشته در تهران، آن رااقدامی سخیف و بی ارزش از سوی تروریست ها و حامیان آنها توصیف کرد.

وی با بیان اینکه این دو حمله را از دو بخشسیاسی و نظامی می توان تحلیل کرد گفت: بررسی حملات تروریستی روز گذشته از نظر ارزشنظامی نشان می دهد که ارزش نظامی این حملات بسیار پایین و سخیف بوده است و با بیانساده می توان گفت که از یک کودک دبستانی نیز این کار برمی آمد.

تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل افزود: حمله بهمکان هایی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند مثل پارلمان و یا بخش ارتباط مردمیپارلمان و حرم امام نشان می دهد که عوامل داعش آسان ترین و راحت ترین مکان هاینفوذ را برای خود و انجام اقدامات تروریستی انتخاب کرده اند و باید گفت هدف قراردادن مردم عادی وبی گناه نشان دهنده این موضوع است که تا چه اندازه عوامل داعش ازارزش های انسانی دور و حقیر هستند.

قنادباشی با بیان اینکه داعش تاکنون و در سالهای اخیر نشان داده است تا چه اندازه از اسلام و قران و فرامین الهی به دور است،گفت: از نظر سیاسی نیز این اقدام از چندجهت نشان دهنده ندانم کاری این افراد است و معتقدم که اقدامات روز گذشته داعش جزحماقت چیز دیگری نبود.

وی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی می تواندمیان حملات تررویستی روز گذشته وتهران و شرایط منطقه و یا سفر اخیر ترامپ به ریاضداشته باشد، گفت: ریاض و متحدانش در حالی اخیرا قویا بر این موضوع اصرار داشتند کهایران حامی تروریست است که شاهد بودند روزگذشته تهران خود بار دیگر قربانی ترویست شد و می تواند این حملات را سند بی گناهیایران دانست.

وی افزود: اگر بخواهیم ارتباط مسائل روز گذشتهتهران با حوادث اخیر منطقه را بررسی کنیم باید قدری به پیش از سفر ترامپ به عربستان و برگزاریانتخابات ایران بازگردیم، زمانی که محمد سلمان وزیر دفاع عربستان گفت که ما بایدجنگ را به داخل ایران بکشیم، حوادث امروز ارتباط مستقیمی با این اظهارات وی دارد.

سفیر سابق ایران در لیبی گفت: در رابطه با تحولاتاخیر منطقه مثل سفر ترامپ به خاورمیانه نیز باید گفت که رئیس جمهور آمریکا بهعربستان آمد و تنها یک دلگرمی به حامیانتروریسم داد و رفت و نتیجه آن این شد که عربستان و متحدانش قطر را تحت فشار قراردادند و از سوی دیگر شاهد این اتفاقات در تهران هستیم.

وی تاکید کرد: عملیات های تروریستی روز گذشته درتهران حرکتی انفعالی و در جهت تلاش برای جبران شکست های عربستان و متحدانش درمنطقه تلقی می شود.

تروریستی عربستان گذشته تهران ارتباط ترامپ حملات حوادث مسائل متحدانش منطقه نظامی اندازه عوامل اقدامات دهنده موضوع اینکه الملل قنادباشی دلگرمی عملیات تروریست بررسی نتیجه افزود