برگزیده ها
انتقاد رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از بیانیه ترامپ درباره تهران

مازندمجلس: رئیس شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا از بیانیه رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص حوادث تروریستی تهران انتقاد کرد.

مازندمجلس: رئیس شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا از بیانیه رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص حوادث تروریستی تهران انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، «ریچارد هاس» رئیس پژوهشکده شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خصوص حوادث تروریستی تهران انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری تصریح کرد: «بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید درباره حملات تروریستی تهران منتشر شد و پس از ابراز همدردی، ایران را سزاوار این حمله تروریستی دانسته، نتیجه تدوین این بیانیه بدون یک دستورالعمل هوشمندانه توسط یک تیم متفرق است.»

هاس در ادامه اضافه کرد که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید از فرایند ناسالم کاخ سفید در رابطه با این بیانیه پرده بردارند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به حملات تروریستی روز گذشته –چهارشنبه- به حرم امام و مجلس شورای اسلامی پس از ابراز همدردی با مردم و خانواده‌ قربانیان این حوادث، تلویحا ایران را حامی تروریسم خوانده و خاطرنشان کرده بود ایران قربانی تروریسمی شده است که از آن حمایت می‌کند.

ترامپ در ابتدای این بیانیه تصریح کرده بود که ما برای قربانیان بی‌گناه حملات تروریستی تهران و مردم ایران که در دورانی پر از چالش زندگی می‌کنند، غمگین بوده و دعا می‌کنیم.

وی در پایان این بیانیه تاکید کرده بود: «دولت‌های حامی تروریسم، در معرض این تهدید قرار دارند و قربانی شرارت وپلیدی می‌شوند که خود آن را ترویج داده‌اند.»

 

بیانیه تروریستی تهران ایالات متحده آمریکا شورای رئیس‌جمهوری حملات انتقاد حوادث روابط ترامپ خارجی تروریسم قربانی قربانیان ابراز تصریح درباره همدردی