برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - زمان زیاد از حوادث تروریستی دیروز نگذشته بود که موج پیام‌ها و بیانیه‌ها از سوی چهره‌های سیاسی- نظامی کشور منتشر شد که همگی نشان از محکومیت این حمله‌ها، داعش و هواداران آن داشت.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، روز چهارشنبه، 17 خرداد 96، مجلس شورای اسلامی مانند روزهای دیگر، معمولی آغاز شد؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح به مجلس رفته بودند تا در آخرین جلسه علنی اینهفته به الغای قوانین قدیمی بپردازند، اما خبری که در حد یک زمزمه تلگرامی بود به یکباره تبدیل به بمب خبری شد و صحن علنی را هم درگیر کرد. «تیراندازی در راهروهایمجلس»؛ آغاز ماجرای حملات تروریستی بود که در مجلس کلید خورد و 5 ساعت به طول انجامید. زمان زیادی از تیراندازی در بهارستان نگذشته بود که خبر یک انفجار و تیراندازی در حرم امام خمینی(ره) هم منتشر شد.

در این میان بازار شایعات داغ بود و در حالی که نمایندگان مجلس جلسه علنی را ترکنکرده بودند، صدای تیراندازی همچنان از بهارستان به گوش می رسید.

بالاخره بعد از ساعت ها دلهره، همه تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند و آرامش بهمیان مردم بازگشت؛ هرچند هر دو حمله تروریستی دیروز 17 شهید و بیش از 40 مجروح به جاگذاشت، اما مردم به ویژه در فضای مجازی با انتشار پوسترها و عکس هایی بیش از هرزمان دیگری دم از اتحاد با یکدیگر زدند. اتحاد پس از یک التهاب طولانی.

اما هنوز زمان زیادی از این حوادث نگذشته بود که موج پیام ها و بیانیه ها از سویچهره های سیاسی- نظامی کشور منتشر شد که همگی نشان از محکومیت حملات تروریستی داعش داشت. پیام هایی که بعضا هرکدام با عناوین خاصی حملات دیروز را محکوم کرده بودند. از عنوان ترقه بازیکه برای توصیف حملات تروریستی دیروز از سوی رهبر معظم انقلاب به کار برده شد تا واژه‌های دیگری همچون حملات بزدلانه و رذیلانه.

در جدول زیر واکنش های صورتگرفته از سوی چهره های سیاسی به حملات تروریستی در تهران را به همراه کلماتخاصی که آن ها برای توصیف این حملات به کار برده اند، می خوانید؛

 

شخصیت

اظهارنظر

مقام معظم رهبری

ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد، این‌ها هم در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت. این را همه بدانند؛ این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند. این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم. ان‌شاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد.

حسن روحانی /رئیس جمهوری

اقدامات کور و بزدلانه امروز چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن تعدادی از مردم بی گناه و روزه دارمان در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و «خانه ملت»، حادثه ای غیر منتظره نیست. بی تردید حوادث تروریستی امروز تهران، اراده ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم منطقه ای، افراط و خشونت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

علی لاریجانی /رئیس مجلس

 چند نفر از تروریست های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند و البته با آنها برخورد جدی شد. مسئله جزئي است اما اين نشان ميدهد كه تروريست ها به دنبال مسئله سازي هستند. مخصوصا ايران كه قطب فعال و موثر مقابله با تروريستها است.آنها ميخواهند خدشه اي ايجاد كنند. حتما نيروهاي امنيتي برخورد جدي خواهند داشت و انشاالله اين مشكل حل خواهد شد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی/رئیس قوه قضاییه

تروریستهای کوردل باید بدانند ملت ایران که خود سالهاست قربانی این اقدامات سلطه گران بوده و هیچگاه در قبال این تحرکات مذبوحانه از هدف مقدس خود کوتاه نخواهد آمد و مقابله همه جانبه با تروریسم را در همه جا ادامه خواهد داد.

اسحاق جهانگیری /معاون اول رئیس جمهور

مردم و نظام ما همانطوري كه با برگزاري انتخاباتي پرشكوه و آرام قدرت مردمسالاري و اقتدار ايران را در منطقه و جهان به نمايش گذاشتند در برابر اين دست از تلاش هاي مذبوحانه تروريستي يكپارچه و متحد در كنار هم ايستاده و خواهند ايستاد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات

 حمله رذیلانه تروریستی فریب خوردگان استکبارجهانی به مرقد حضرت امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی نشان از عصبانیت و خشم حیوانی این فرومایگان در مقابل اراده و اتحاد ملّت شهید پرور و پیروزی‌های پی‌در‌پی ایران اسلامی است.

علی اکبر ولایتی /مشاور رهبری و رئیس دانشگاه آزاد

این اقدام تروریستی ناجوانمردانه نشانه کینه و دشمنی تروریست‌ها و جریانات افراطی و تکفیری با حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه، برخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکاست که به یاری خداوند و همبستگی و وحدت، توطئه آنان به خودشان باز خواهد گشت.

سردار حسین سلامی /جانشین فرمانده کل سپاه

تروریست ها امروز از دو نقطه یعنی حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی اقدام به عمل جنایتکارانه خود کردند، اما بدانند ما لحظه ای از مبارزه با تروریست از پای نخواهیم نشست و مطمئنا انتقام خون شهدای امروز این دو حادثه تروریستی را خواهیم گرفت.

سید حسن خمینی/تولیت حرم امام (ره)

شهادت جمعى از برادران عزيزمان را كه در حادثه تلخ تروريستى در حرم امام و در مجلس شوراى اسلامى به شهادت رسيدند، به عموم مردم ايران و به خانواده هاى ايشان تسليت مى گويم. در اين ميان لازم مى دانم به خانواده شهيد عزيز مازيار سبزعلى زاده كه در حال خدمت در حرم امام به شهادت رسيد، تسليت مخصوص عرض كنم و براى همسر و فرزندانش آرزوى سعادت و صبر نمايم.

بیانیه سپاه پاسداران

افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور امریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریستهای تکفیری است را بسیار معنادارو بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگردست داشتن آنهادر این اقدام سبوعانه می داند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی گذارد.

محسن رضایی /دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

{در یادداشتی تحت عنوان «تروریسم کور در تهران»}: سه سال از شروع اقدامات تروریستی در منطقه و اروپا می گذرد. تروریست‌ها در اکثر اقدامات خود موفق شده‌اند. در پاکستان، افغانستان، فرانسه، آلمان و انگلیس صدها نفر را کشته و چندهزار نفر را زخمی کرده‌اند. آنها بارها تصمیم به نفوذ در ایران گرفته ولی هر بار قبل از اقدام دستگیر شده‌اند. این ماجرا تمام می‌شود. خونسردی خود را حفظ کنید. عوامل حادثه به زودی معرفی می‌شوند. عذابی سخت در انتظار سران تروریست‌ها خواهد بود. قصاصِ ما سخت و به یاد ماندنی است.

مجلس خبرگان رهبری

با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه تروریستی، این اقدام بزدلانه و کثیف را محکوم کرده و ضمن قدردانی از زحمات کلیه دستگاه های انتظامی و امنیتی از سربازان گمنام امام زمان (عج) می خواهد با حفظ هوشیاری، این موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب رسیدگی نمایند 

سیدعباس صالحی /معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جامعه ایرانی، تجربه گذار از تروریسم کور را داشته است. ایران، متحدتر می‌شود.

سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)

اقدام کور و بزدلانه تروریستی دشمنان بشریت و اسلام عزیز که حکایت از اهداف شوم و کثیف رقاصان و دجالان سیاسی و فریب خورده منطقه و اتحاد آنها با شیطان بزرگ است موجب مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان، کارکنان مجلس شورای اسلامی و زائران حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی شد. عملیات رذیلانه تروریستی روز چهارشنبه و جان باختن هموطنان عزیزمان گرچه برای ملت ایران سخت و دشوار است اما بار دیگر سخن مدبرانه و حکیمانه مقتدای جهان اسلام را یاد آورشد که اگر مدافعان حرم به امداد جبهه مقاومت نمی‌شتافتند سال‌ها پیش که گروهک تروریستی داعش داعیه حاکمیت بر دنیا را داشت ما باید در شهرهای مرزی به دفاع می پرداختیم.

مسعود پزشکیان /نایب رییس اول مجلس

حملات تروریستی امروز تهران و اتفاقی که در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) رخ داد،حرکت وقیحانه‌ای بود که مردم ایران پاسخ آن را با وحدت و یکصدایی خواهند داد.

کسانی که در تریبون‌های جهانی صحبت از صلح و آرامش می‌کنند، امروز باید پاسخگو باشند که چه کسانی به مسببان این حادثه سلاح می‌فروشد و چه کسانی به این افراد آموزش می‌دهند؟!

الیاس حضرتی /نماینده مجلس

گروهک های تروریستی از جمله داعش از مدتها قبل به دنبال انجام اقداماتی در کشورمان بود ولی همواره با رصد نیروهای مسلح وامنیتی اهدافشان نقشه بر آب می شد. چنین اقداماتی در اماکن عمومی آنچنان اهمیتی ندارد و این قبیل اقدامات در اماکن عمومی بزدلانه وسخیف است.

سید ابراهیم رییسی/ تولیت آستان قدس رضوی

تروریست های کوردل و سازمان دهندگان آنها گویا فراموش کرده اند که ملت ایران در دهه های گذشته نیز برای چند سال متمادی، تجربه «ترور فراگیر» را از سر گذراند و جنایت پیشگانی سنگدل، ۱۷ هزار نفر نفر از مردان و زنان و پیران و جوانان این کشور را در کوچه و خیابان و مغازه و منزل و محراب به شهادت رساندند؛ اما این ملت بزرگ نه تنها در برابر این هراس افکنی سازمان یافته، خم به ابرو نیاورد بلکه خون شهیدان ترور، انسجام و اتحادمردم ایران را بیش از پیش استحکام بخشید و ونهایتاً روسیاهی و ذلت، نصیب تروریست ها و حامیان آنها شد.

علاء‌الدین بروجردی / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

  این اوج پستی و دنائت تروریست‌هاست که با هدف کشتن مردم وارد مجلس و صحن مطهر امام (ره) شدند و اغلب افرادی که در مجلس هم به شهادت رسیدند مردم عادی و کارکنان زحمت کش مجلس بودند.

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس

اقدام مذبوحانه تروریستی  در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی بار دیگر نشان داد تروریست‌های کوردل  به دنبال فرصتی برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران هستند.  با وحدت و همدلی در داخل کشور و هوشیاری نهادهای امنیتی و نظامی اجازه ماجراجویی به تروریست‌ها را نمی‌دهیم.

علی مطهری /نایب رئیس دوم مجلس

سیاست صهیونیسم این است که به جای اسرائیل، ایران را در مقابل اعراب قرار دهد. نباید در این دام گرفتار شویم.

حسام‌الدین آشنا /مشاور رییس‌جمهور

تروریست‌ها حرم بنیان گذار نظام و قلب تپنده مردمسالاری دینی را هدف گرفتند. گفتمان ضد انتخاباتی یک تله تروریستی است وارد بازی آنها نشویم.

عباسعلی کدخدایی /سخنگوی شورای نگهبان

 تسلیت بابت شهادت هم وطنان عزیز، مشت آهنین پاسخ کسانی است که پنجه به صورت آفتاب می زنند.

بیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

گرچه این حوادث دردناک تهران برای مردم ایران تکرار خاطرات تلخ اقدامات تروریستی گذشته بود، اما به جهانیان نشان داد ایران بزرگترین قربانی تروریسم است. همراه با خانواده هایی که در سوگ عزیزانشان نشسته اند، سوگوار شهروندان بیگناهی هستیم که قربانی تحجر و تعصب کور مذهبی جریان واپسگرا و محصول استعمار هستند که از هر دو سو از جهان اسلام قربانی می گیرد.

غلامعلی حدادعادل /عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

در آغاز جنگ امام خمینی(ره) فرمودند دزدی آمده سنگی انداخته. امروز داعش با ملتی که فولاد آب دیده شده چه می تواند بکند؟

محمدباقر قالیباف /شهردار تهران

شهادت هموطنان عزیزمان در دو حمله تروریستی،جراحت عمیقی بر قلب همه ایرانیان ایجاد کرده است. ما در حراست از این آب و خاک، در حراست از این انقلاب خون‌ها داده‌ایم و از دشمنان غدار،خون‌ها ریخته‌ایم. همه ما، از هر جناح و سلیقه و گویش و قومیت، قدردان تامین‌کنندگان امنیت، مخصوصا مدافعان مظلوم حرم و داغدار عزیزان شهیدمان هستیم و دل‌هایمان در اندوه ماتم این عزیزان عزادار است.

 

29219

تروریستی اسلامی شهادت حملات شورای امروز تهران خمینی منطقه اقدامات تروریست حادثه جمهوری تروریست‌ها اقدام اتحاد حوادث تروریسم بزدلانه کسانی تیراندازی قربانی این‌ها هموطنان دنبال خانواده این اقدام خواهند اسلام ايران سیاسی زیادی رهبری دیروز انقلاب داغدار امنیتی تجربه دشمنان هوشیاری تشخیص بهارستان تولیت تسليت پاسداران مصلحت عمومی شده‌اند کارکنان امنیت گذشته هستیم حراست عزیزان خون‌ها اماکن اقداماتی بنیان انتقام عزیزمان مدافعان التهاب گروهک چهارشنبه کشورهای لاریجانی نظامی برخورد مسئله مخصوصا بیانیه مبارزه اراده اراده‌ی همراه نخواهد رذیلانه محکوم توصیف دیگری مقابله مشاور مقابل رسیدند منتشر مرتجع تکفیری مذبوحانه برابر بدانند تروریستهای آرامش معاون جمهور نگذشته