برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته فشار بسیار زیادی از جانب تروریست ها وارد شده است، گفت: در این روزها و هفته های اخیر چندین تیم تروریستی از جمله تیم های دو نفره، سه نفره و حتی منفرد را دستگیر کرده ایم.

به گزارش ایرنا افزود: همکاران ما با دستگیری افرادی از عقبه این تیم تروریستی درحال بررسی این موضوع هستند.
 
وی با بیان اینکه البته برخی از ابعاد این موضوع قابل گفتن نیست، گفت: این اولین طرح تروریستی نبود، بلکه بیش از 100 طرح تروریستی در طی دو سال گذشته داشتند که به لطف خداوند همه آنها خنثی شده و موفق به اجرای آن نشدند.
 
وزیر اطلاعات اظهارکرد: در ماه ها و روزهای اخیر شاهد یک فشار سنگینی از ناحیه تروریست ها بودیم، بطوری که هر هفته ما تیم های دو و سه نفره و حتی فردی را شناسایی و دستگیر کرده ایم و این موضوع نیز درحال بررسی است و امیدواریم تمامی ریشه های آن شناخته شود.
 
وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر با دریافت گزارش های متعدد‌ و با اشراف اطلاعاتی، تیم های متعددی کشف شده اند، تصریح کرد: در اطلاعیه وزارت اطلاعات به یک تیم اشاره شده است درحالیکه ما بیش از چندین تیم را دستگیر کرده ایم، ولی براساس اهداف تروریست ها به دستگاه ها هشدارهای لازم را می دهیم که احتیاط های امنیتی را رعایت کنند.
 
علوی تصریح کرد: ولی فکر می کنیم ذکر این موارد مفید نباشد و باعث تشویش اذهان عمومی و شهروندان عزیز می شود، زیرا سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی، تحرکات را زیر نظر دارند و امیدواریم دیگر شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.
 
وی درباره تهدیدات مقامات عربستانی علیه کشورمان در ماه های گذشته اظهارداشت: در حمایت عربستان از جریان های تروریستی در سطح دنیا تردیدی نداریم؛ در سوریه و عراق کاملا اثر انگشت سعودی ها در حمایت از تروریست را مشاهده می کنیم و در دنیا این باور وجود دارد که پشت جریانات تروریستی، خاستگاه و ایدئولوژی عربستان سعودی است.
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: چون درباره کیس بخصوصی نمی خواهیم برخورد شعاری و غیر مستند کنیم، هنوز زود است که درباره این موضوع بگویم که عربستان سعودی دست داشته یا نداشته است و نمی توانیم قضاوت کنیم و در حال بررسی هستیم و درباره این جنبه و جنبه های دیگر، پس از تکمیل شدن اطلاعاتی که برای مردم مفید باشد، آن را منتشر می کنیم.
 
وی با اشاره به سخنان روز گذشته رییس جمهوری آمریکا درباره ایران گفت: این اولین بار نیست که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا از چنین سخنان و عناوینی استفاده ابزاری می کند، زیرا برای آنها چیزی به نام حق زندگی برای انسان حرمتی ندارد تا اینکه تروریسمی که این حق را تهدید می کند از نظر آنها محکومیتی داشته باشد.
 
علوی تصریح کرد: آنها از مسائلی مانند حقوق بشر یا مبارزه با تروریسم و کشتار جمعی کاربرد ابزاری می کنند و تا زمانی که منافع و امنیت ملی اقتضا کند از آن شعارها بهره می برند و چیزی به نام حقوق بشر و حق انسان و حق حیات دیگران برای آنها حرمتی ندارد و زیر پا می گذارند.
 
وی گفت: به همین دلیل این ادبیات در سخنان سرکردگان استکبار جهانی چیز تازه ای نیست و ما و افکار عمومی دنیا با این ادبیات آشنا هستند و به جای اینکه این ادبیات، باوری را در دنیا شکل دهد باعث تمسخر می شود.
 
وزیر اطلاعات گفت: برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، برنامه داشتیم و اقدام کردیم و همانطور که گفتم در دو سال اخیر بیش از 100 اقدام تروریستی داشتند که به لطف خداوند خنثی شد و قبلا هم گفته ام که اگر یک بمب منفجر شود همه دنیا خبردار می شوند، اما اگر صد بمب خنثی شود، هیچ کس نمی فهمد.
 
وی ادامه داد: این افراد بیش از 100 اقدام اینچنینی در دست داشتند که شناسایی و خنثی شدند،‌زیر ضربه رفتند، به مجازات رسیدند و کسی خبردار نشد، زیرا کمتر این موارد را به اطلاع مردم رساندیم چون آرامش و بهداشت روحی و روانی مردم را ضروری می دانیم و نباید با آرامش مردم بازی شود و برای ما آرامش مردم مهمتر از اطلاع رسانی است.
 
علوی گفت: آنها برنامه ها داشته اند و دست بردار نیز نخواهند بود و ما آنها را خنثی کرده ایم و در آینده نیز با اشراف اطلاعاتی همکاران ما برحرکات و تحرکات آنها اشراف خواهیم داشت و از مردم می خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.
 
وی تصریح کرد: مردم ما دیده اند که در چند سال گذشته و در همه کشورهای مختلف دنیا با تمام امکانات پیشرفته ای که در زمینه امنیت داشته اند، در عین حال اتفاقاتی در بلژیک و آمریکا و فرانسه رخ داده است.
 
وزیر اطلاعات تصریح کرد: مردم مطمئن باشند با وحدتی که بین دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی، نظامی، انتظامی، مدیریت سیاسی کشور، شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی دارند، درجهت برقراری امنیت تلاش کرده و تلاش خواهند داشت.
 
وزیر اطلاعات گفت: ما بسیاری از اطلاعات خود را از مردم گرفته ایم و وقتی مردم به مورد مشکوکی برخورد کرده اند، اطلاع داده اند و از مردم بازهم توقع داریم که آرامش خود را حفظ کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری با اینگونه ترقه بازی ها امنیت بی بدیل کشور آسیب نخواهد دید و اگر مورد مشکوکی برخورد کردند به 113 اطلاع دهند تا همکاران ما سریعا آن موضوع را بررسی کنند.
 
وی درباره بازدید خود از مصدومان حادثه تروریستی روز گذشته در بیمارستان های تهران گفت: باید با مردم ایران در همه حالات همراه و همدرد بود، ما دوست نداریم مردم عزیزمان چه مجروحان این حادثه یا حوادث دیگر را بر روی تخت بیمارستان ببینیم و می خواهیم مردم با شادابی کامل در بین اعضای خانواده های خود و در جامعه در حال فعالیت باشند.
 
به گزارش ایرنا،‌ روز گذشته - چهارشنبه - در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
 
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
 
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
 
گروهک تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.
 
مراسم تشییع پیکر شهدای این حملات تروریستی فردا - جمعه - در تهران برگزار می شود.
تروریستی گذشته اطلاعات درباره اینکه امنیت  وزیر تصریح آرامش داشتند اطلاعاتی موضوع تروریست شورای اشراف بررسی خواهیم عربستان اقدام اطلاع سعودی سخنان امنیتی برخورد ادبیات تهران  علوی آمریکا همکاران گزارش ساختمان انتحاری اشاره دستگیر منفجر رسیدند خبردار برنامه بیمارستان مهاجمان مشارکت گروهک خمینی اسلامی گرفته مشکوکی حادثه باشند حمایت خداوند شناسایی امیدواریم دستگاه اولین درحال حملات قضاوت چندین ایرنا موارد عمومی جهانی ابزاری انسان حرمتی استکبار ادامه تحرکات دارند جریان ندارد