برگزیده ها
مازندمجلس: چین از کره شمالی خواسته است به جای دامن زدن به تنش ها با شلیک موشک های بالستیک، خویشتنداری نشان دهد.

به گزارش ایرنا، چین از کره شمالی خواسته است به جای دامن زدن به تنش ها با شلیک موشک های بالستیک، خویشتنداری نشان دهد.
 
درخواست چین پس از آن مطرح می شود که کره شمالی روز گذشته چندین فروند موشک کروز با برد ۲۰۰ کیلومتر را به طرف دریای شرقی پرتاب کرد.
 
«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین بر اساس اعلام روز جمعه تارنمای وزارت امور خارجه این کشور، در سخنانی اعلام کرد که کشورهای مرتبط با شبه جزیره کره نباید به ایجاد بی ثباتی و افزایش تنش ها در آن دامن بزنند.
 
وی تاکید کرد که همه طرف ها و کشورها باید هر چه در توان دارند برای پیشبرد صلح و ثبات و جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره بکار گیرند.
 
او این اظهارات را در پاسخ به پرسش های خبرنگاران مبنی بر پرتاب موشک های کوتاه برد کروز کره شمالی و نقض قطعنامه های شورای امنیت مطرح کرد.
 
سخنگوی چین تصریح کرد که کشورش در حال ارزیابی همه گزارش های مربوط به پرتاب موشکی کره شمالی است.
 
وی گفت که در باره موشک های بالستیکی که کره شمالی پرتاب می کند و فناوری های ذی ربط موشکی، قطعنامه هایی در شورای امنیت تصویب شده است.
 
به دنبال آزمایش موشکی روز گذشته کره شمالی، خبرگزاری رسمی این کشور در گزارشی اعلام کرد که این موشک‌ها به عنوان یک ابزار قدرتمند تهاجمی با توانایی هدف قرار دادن هر ناوگروه جنگی است که قصد دارد به این کشور حمله کند.
 
خبرگزاری کره شمالی افزود: موشک‌های آزمایش شده با دقت بالایی اهداف متحرک را شناسایی کرده و هدف قرار دادند.
آزمایش های موشکی روز گذشته کره شمالی در حالی صورت گرفته است که شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته به اتفاق آرا، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کرده بود.
 
شمالی پرتاب موشکی گذشته شورای آزمایش امنیت اعلام جزیره قطعنامه وزارت خواسته ایجاد بالستیک خویشتنداری گزارش خارجه