برگزیده ها
نقش ویژه ارتش در اتمام حملات تروریستی تهران/ با یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهد آشنا شوید

مازندمجلس: سیاست > نظامی - با گذشت دو روز از حوادث تروریستی داعش در تهران، اشاره‎ای به نقش نیروهای ارتش در کنترل و اتمام این حادثه نشده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، درکنار نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو و یگان ویژه سپاه که با حضور در مجلس در اتمام پنج ساعت عملیات تروریستی در خانه ملت نقش داشتند، نیروهای یگان رهایی گروگان تیپ ۶۵ نوهدارتش نیز حضور داشت.

در مطلبی در کنال تلگرامیارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: «آن کسانی که بی صدا آمدن و همه چی رو امن و امانکردن و رفتن و هیچ جا جلوی دوربین پیدایشان نشد؛ ارتشی بودن از یگان رهایی گروگان تیپ۶۵ نوهد. ماهمان‎هاییم که تن به ترکش دادیم ولی خاک به دشمن ندادیم.»

گفتنی است «نوهد» مخففعبارت «نيروي ويژه هوابرد» ارتش است. نوهد پیش از این نیز در حماسه‌ای در سوریه چهارشهید (ذوالفقارنسب، قوطاسلو، زرهرن و یداللهی) را در مبارزه با بیش از 2000 نیروی تکفیریتقدیم کرده بود. نبردی سنگین که شاهکاری بود از مبارزه نیروی یک به بیشاز ده، با دشمنی به مراتب مجهزتر و با آتش تهیه چند ساعته که در یک خط پنج کیلومتری نزدیکبه پانزده ساعت جنگیدند. در تاریخ جنگ سوریه اولین بار بود که این حجم حمله به یک منطقهکوچک انجام می‎شد و حتی یک وجب عقبنشینی صورت نگرفت و تلفات سنگینی به نیروهای دشمن وارد می شد. تکاوران نوهد ارتش ثابتکردند در یک جنگ رو در رو یک نیروی ویژه ارتش از بیش 100 نیروی عادی اثر گذارتر است.نتیجه این مجاهدت‎های مدافعان حرم آزادسازیکامل شهر حلب در سال گذشته بود.

در وصف گمنامی نیروهاینوهد و اقدامات ارزشمند آنان در روزهای اخیر، می‎توان به پست دیگری در کانالتلگرامی ارتش اشاره کرد که خاطره‎ای از امیر سرلشکرشهید حسن‌آبشناسان فرمانده لشکر ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران(نوهد) نقل شده است. او در طول جنگ، همواره بر ورود نیروهای ارتش زودتر از نیروهای بسیج درهر عملیاتی تاکید داشته و وقتی دلیلش را از او جویا می‎شوند؛ گفته بود: «تا زماني کهنيروي ارتشي و سرباز وظيفه توان دارند، نبايد از دماغ نيروي داوطلب قطره اي خون بيايد! در درجه اول وظيفه ما نظاميان است که وارد عمل شويم. ما پول خونمان را از اين ملت و مردم مي گيريم. زندگي بر ما حرام است اگر در مقابل، وظيفه مان را انجامندهيم.»

نشان رسمی تیپ ۶۵ نوهد (کلاهسبزها و کماندوهای ارتش) را در زیر ببنید:

نوهد

2727

نیروهای نیروی گروگان رهایی وظيفه سوریه مبارزه هوابرد جمهوری تروریستی اتمام اسلامی نيروي