برگزیده ها
۳۲۰۰ مسافرقطارحومه‌ای تهران‌ـ‌پرند دراردیبهشت/ روزانه فقط ۱۰۰ نفر

مازندمجلس: مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن اعلام کرد: استفاده بهینه از ناوگان قطار حومه‌ای تهران ـ پرند، موجب افزایش بهره‌وری در قطار حومه‌ای شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهدی قمری‌نژاد مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با اشاره به افزایش ظرفیت سفر روزانه قطار حومه‌ای در مسیر تهران ـ پرند، گفت: از نیمه دوم سال ۹۵ با به کارگیری بهینه زیرساخت‌ها و ناوگان موجود در این مسیر شاهد افزایش تقاضای سفر در این محور هستیم.

وی افزود: استفاده بهینه از قطارهای حومه‌ای می‌تواند منجر به افزایش کمی و کیفی خدمات‌رسانی با ایجاد ظرفیت سفر و جذب مسافر بیشتر شود.

به گفته وی در فاصله بین سال ۹۵ تا ۹۶ با انجام بررسی‌هایی در مسیر قطار حومه‌ای تهران ـ پرند و آسیب‌شناسی این مسیر، اقدامات گسترده‌ای در جهت افزایش تقاضای سفر با قطار صورت گرفت.

قمری‌نژاد اضافه کرد: اجرای بخشی از اقدامات موجب افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی در مسیر و همچنین افزایش بهره وری در قطار حومه ای تهران ـ پرند شده است.

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با اعلام اینکه افزایش تقاضای سفر در مسیر تهران ـ پرند، اختصاص منابع را توجیه پذیر می‌کند، گفت: مسیر قطار حومه‌ای تهران ـ پرند با گذشتن از شهرهای پرجمعیتی مانند اسلامشهر، رباط کریم، سلطان آباد و پرند جمعیت قابل توجهی را در پهنه جنوبی شهر تهران پوشش می‌دهد.

قمری‌نژاد بیان داشت: مطالعات تقاضای سفر توسط مهندسان مشاور در مسیر قطار حومه ای تهران ـ پرند نشان می دهد در وضعیت فعلی، با تأمین سرفاصله اعزام ۲۰ دقیقه، حداقل ۲۳ هزار نفر ـ سفر روزانه جذب سیستم ریلی می شوند.

وی گفت: استفاده بهینه از ناوگان و زیرساخت موجود منجر به افزایش ظرفیت سفر و همچنین افزایش مسافر شده است.

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای خاطرنشان کرد: با انجام اصلاحات لازم در زمان بندی حرکت قطارها در برنامه سال جاری، اکثر اعزام ها در ساعات اوج سفر مسافران حومه ای اتفاق می افتد.

وی عنوان داشت: در برنامه فعلی و در ساعات اوج سفر یعنی از ساعت ۵ الی ۹ صبح از سمت پرند و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از سمت تهران با سرفاصله زمانی حدود یک ساعت، قطار در این جهت ها اعزام می شود.

قمری نژاد اظهار داشت: با سیر ناوگان بیشتر و تغییر و کاهش زمان خواب و تعمیر و نگهداری ناوگان، شاهد ایجاد ظرفیت و افزایش بهره وری هستیم.

وی تأکید کرد: افزایش ظرفیت به خودی خود نمی تواند هدف باشد بلکه این افزایش ظرفیت می بایست به افزایش مسافر و جذب مسافر بیشتر منجر شود.

قمری نژاد با بیان اینکه جذب مسافر و افزایش مسافر علاوه بر ایجاد ظرفیت مستلزم سایر اقدامات تکمیلی است، افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات، افزایش سطح کیفی خدمات (کاهش تأخیرات، افزایش کیفیت ناوگان و..) و ایجاد حمل و نقل مکمل از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: همزمان با ایجاد ظرفیت و با هماهنگی انجام شده با شهرهای پرند و رباط کریم و با انجام تبلیغات محیطی و مجازی، تعداد مسافرین روزانه این مسیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته؛ به طوری که در اردیهشت ماه سال ۹۶ به بیش از ۳۲۰۰ نفر رسیده است.

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای یادآور شد: تداوم این رویکرد در توسعه و بهره برداری و به کارگیری همه ظرفیت ها در این چارچوب می تواند نتایج چشمگیرتری را به دنبال داشته باشد.

افزایش ظرفیت تهران حومه‌ای مسافر ایجاد ناوگان قطارهای تقاضای اقدامات روزانه پروژه بیشتر اعزام قمری‌نژاد برداری بهینه سرفاصله شهرهای تبلیغات تواند اینکه برنامه ساعات استفاده موجود کارگیری بهره‌برداری هستیم افزود رسانی خدمات همچنین