برگزیده ها
رشد ۷۶ درصدی تردد قطارهای باری از پاکستان به راه‌آهن زاهدان

مازندمجلس: مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق اعلام کرد: طی دو ماه گذشته ۲۶ رام قطار باری از مرز تفتان به راه‌آهن زاهدان تردد داشته است.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی در ارتباط با ورود قطارهای باری پاکستان به راه‌آهن زاهدان گفت: طی دو ماه گذشته ۲۶ رام قطار باری از مرز تفتان وارد خاک کشور و ایستگاه زاهدان شده که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در دوماهه اول سال جاری ۶۳۰۲ تن صادرات، ۴۳۰۱ تن واردات و ۳۳۰۷ تن ترانزیت کالا از این محور جابجا شده که به ترتیب با رشد ۴۲۷ درصدی، ۷۶ درصدی و ۵۴۲ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: کالاهای صادراتی شامل قیر، سیمان، گوگرد و فوتس اویل است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد و محصولات غذایی مانند سیب‌زمینی و کالاهای وارداتی شامل برنج خوراکی است.

به گفته وی؛ راه‌آهن برای تشویق تجار و بازرگانانی که در این مسیر به تجارت می‌پردازند جهت حمل ترانزیت گوگرد ۴۰ درصد تخفیف و برای کود شیمیایی ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

ارجونی عنوان کرد: همچنین به‌منظور حمایت از حمل‌ونقل ریلی، حمایت از تجار و بازرگانان و رقابت حمل بار ریل و جاده، برای بارهای صادراتی از زاهدان به میرجاوه تخفیف ۳/۳۷ درصدی در نظر گرفته‌شده است، همچنین کشور پاکستان نیز کرایه حمل را از میرجاوه به کویته از ۱۲۰۰ روپیه در هر تن به ۸۰۰ روپیه و برای بارهای وارداتی از ۱۳۰۰ روپیه در هر تن به ۹۰۰ روپیه تخفیف در نظر گرفته است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق اظهار داشت: در حال حاضر کرایه حمل هر تن بار از زاهدان به میرجاوه و میل ۷۲ از طریق ریل ۸ برابر کمتر از جاده است.

راه‌آهن درصدی زاهدان روپیه تخفیف مدیرکل کالاهای میرجاوه پاکستان گوگرد حمایت کرایه همچنین بارهای صادراتی ارجونی قطارهای گذشته ترانزیت وارداتی گرفته