برگزیده ها
تشییع پیکر شهدای ترور در دانشگاه تهران و تدفین در قطعه مدافعان حرم/ کدام مقامات آنها را بدرقه کردند؟

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه ١٧خرداد پس از اقامه نماز جمعه از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

مازندمجلس:جمع کثیری از مردم ومقامات در این مراسم حضور داشتند. پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام خمینی(ره)و مجلس در بهشت زهرا(س) قطعه شهدای مدافع حرم آرام خواهند گرفت. روسای قوای مجریه،مقننه و قضاییه ، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای اطلاعات و کشور و رئیس دفتر مقام معظمرهبری‌ در حاشیه مراسم وداع با شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه بر حفظ انسجام ملتو استمرار مسیر مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری‎ها، حسنروحانی در حاشیه مراسم وداع با شهدای ترور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: ملت ایران راه دستیابی به اهداف خود که انسجام و وحدت ملی است را ادامه می‌دهندو بی تردید ملت ایران ملت موفقی خواهند بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیزدر حاشیه مراسم یادآور شد:‌ این حادثه قطعا نمی تواند تاثیری بر  اراده ملت ایران بگذارد . این حادثه ،‌حادثه کوریبود . اقدامات تروریستی در ایران نشان داده هر وقت این اقدامات کور انجام شده مردمرا در اهدافشان مصمم تر می‌کند کما اینکه زمانی که منافقین اقداماتی کردند و ده هانفر را شهید کردند ملت یکپارچه شد. این حادثه هم همین طور است و نشان داد که آمریکاو تروریست ها دستشان در دست یکدیگر است؛ لذا مردم در راهشان راسخ تر می‌شوند.

آیت‌الله آملی لاریجانی نیزدر سخنان کوتاهی گفت:‌ روشن است که کشورهای سلطه گر در مقام ضربه زدن به کشور ما هستند. آن‌ها در منطقه هم موجب ناامنی شدند اما به حمد الله کشور ما کشوری امن بوده و خواهدبود و این برای سلطه گران سنگین است. لذا تلاش می‌کنند تا در کشور ما ناامنی ایجادکنند. اما مطمئن باشند که مردم این مرز و بوم ، نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح و همهمسئولین با اتحاد نخواهند گذاشت که چنین اتفاقی بیفتد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانیرئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در حاشیه مراسم اظهار کرد: مشخص است که سفر رئیس‌جمهورآمریکا به منطقه و ریاض  برای این بوده که دردارالندوه ریاض تصمیماتی بگیرند. آن‌ها می خواهند به ایران لطمه بزنند اما موفق نخواهندشد.

اسحاق جهانگیری معاون اولرئیس‌جمهور نیز در اظهاراتی گفت:‌ از زمانی که گروه های تکفیری در منطقه ما دست بهآشوب زدند و کشورهای مختلف و مردم مسلمان را مورد تهاجم قرار دادند،‌ کشوری که با تمامتوان جلوی تروریست ها ایستاد ایران بود. گروه های تروریستی خیلی تلاش کردند که در اینایام به امنیت ایران آسیب بزنند اما به فضل الهی با همت نیروهای امنیتی و نظامی موفقنشدند. آن‌ها عملیات کوری انجام دادند که به خیال خودشان به کشور آسیب بزنند اما مطمئنااین عمل  در مقطع فعلی موجب انسجام، وحدت ویکپارچگی ملت ایران خواهد شد و حتما راه مبارزه با تروریسم به صورت جدی تر در ایراناستمرار پیدا خواهد کرد.

علوی وزیر اطلاعات نیز درحاشیه این مراسم یادآور شد:‌ ما در دو روز گذشته و پس از این اتفاق رد آن‌ها را زدیمو آن‌ها را شناسایی کردیم. عقبه تیم تروریستی را شناسایی کردیم و اکنون افراد متعددیاز آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند و محلی که در آن با هم همپیمان شده بودند و فیلم آنرا مردم در فضای مجازی دیدند شناسایی شد و تعدادی از نفرات آن‌ها هنوز آنجا حضور داشتندکه دستگیر شدند و تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری که آماده کرده بودند در اختیارنیروهای اطلاعات و سرباز گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته است اما با توجه به اینکهاین عملیات در میانه راه است و باید جزئیات آن مکتوم بماند تا سربازان گمنام امام زمان(عج) به آخرین هدفها ضربه بزنند پس از پایان عملیات اطلاعات کامل را به اطلاع مردم می رسانیم. مردم مطمئن باشند فرزندانآن‌ها بیدارند و اجازه نمی دهند امنیت آن‌ها به سادگی آسیب ببیند.

رحمانی فضلی وزیر کشور نیزدر اظهاراتی گفت: ‌الحمد لله نیروهای امنیتی و انتظامی به اوضاع مسلط هستند. برخی ازردگیری هایی که از عوامل مرتبط با گروه های تروریستی بود نیز کاملا شناسایی شدند وامیدواریم به زودی نیروهای امنیتی بتوانند ضرباتی را به آن‌ها وارد کنند.

2727

آن‌ها مراسم تروریستی نیروهای شهدای شناسایی بزنند اطلاعات حادثه امنیتی حاشیه خواهند منطقه نیزدر انسجام گمنام امنیت کردیم دستگیر باشند عملیات دادند اظهاراتی کشورهای لاریجانی تروریسم مبارزه معاون یادآور اقدامات کشوری ناامنی تروریست زمانی مطمئن