برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیب جمعه موقت تهران ضمن محکومیت حوادث تروریستی روز چهارشنبه در مجلس و حرم امام (ره) گفت:‌ در این حادثه باید از متانت و روح مقاومت ملت و نمایندگان مجلس که لحظه‌ای کار خود را متوقف نکردند؛ تشکر کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: حادثه‌ای که در حرم اتفاق افتاد خیلی زود با تلاش‌های نیروهای امنیتی، حفاظتی و سپاه برچیده شد اما در مجلس به خاطر حضور جمعیت، نیروهای حفاظتی و امنیتی سپاه با دقت بیشتر کار خود را دنبال کردند و در نهایت تعدادی از عزیزان ما به لقاء‌الله پیوستند.

اهم اظهارات خطیب جمعه موقت تهران را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید:

*بعد از حکومت عقلانی و عرفانی امام مجتهد، عارف و حکیم و تحقق انقلاب اسلامی با روحیه جهادی ایجاد شده در جوانان و ملت شاهد پیروزی اعتقاد و مکتب بر بی دینی بودیم که در ادامه آن دنیای کفر تلاش می‌کند تا از طریق سلفی‌ها، القاعده،‌ طالبان و داعش با آن مبارزه کند.

*جریان‌هایی مثل داعش با نام الله اکبر و شعارهای اسلامی می آیند اما همچون کپسولی هستند که روپوش زیبا دارند. مانند همان‌هایی که برای کشتن امام حسین (ع) با تکبیر الله اکبر به میدان جنگ آمدند. شاهدیم که امروز هم جریان دست‌ساز انگلیس تحت عنوان گروه‌هایی با اسم های مختلف باعث کشته شدن کودکان و مردان و زنان می‌شود.

*در حادثه تروریستی تهران باید از متانت و روح مقاومت ملت و نمایندگان مجلس که لحظه‌ای کار خود را متوقف نکردند و همچنین باید از جان‌فشانی‌های نیروی انتظامی و سربازان گمنام و همچنین برادران سپاه تشکر کرد که توانستند حادثه حرم را به فضل الهی در نطفه خفه کنند و حادثه مجلس را با هزینه بسیار کم خاتمه دهند که همه اینها نشان از علوی بودن، عاشورایی و حسینی بودن نظام دارد.

*همانطور که امام فرمودند،‌ بنیان رژیم آمریکا بالذات بر شرارت و قتل و غارت است و بعد از خود نیز غده سرطانی اسرائیل را به عنوان کانون ترور در منطقه کاشته است و تروریسم دولتی را دامن زده است که یکی از ماموریت‌هایش همین ترورها است.

*ما در دهه ۶۰ فجایعی بس عظیم را پشت سر گذاشتیم. نیروهایی که شبکه‌ای بخشی از جوانان ما را در وادی قتل و درندگی قرار دادند آنها در ابتدا دم از نهج‌البلاغه و مبارزه با آمریکا می‌زدند. اما نوک پیمان آمریکا شدند و چه فجایعی که نیافریدند و محراب‌های جمعه ما را خونین کردند و مسئولان نظام و نخبگان کشور را که موتور تدبیر و مدیریت کشور با آنها گرم بود و حرکت می‌کرد مانند شهید بهشتی مطهری را ترور کردند. رییس جمهور ما را ترور کردند. این چه ظرفیتی است و چه ملتی است که همه این داغ‌ها را هضم کرد اما چرخ موتور انقلابش یک روز هم راکد نشود بلکه با هر خون تدین و ولایت‌مداری‌شان افزون شود.

*به تعبیر مقام معظم رهبری ماجرای تروریستی اخیر یک ترقه بازی بود. مردم ما از این ترقه‌ها نمی‌ترسند اما این هشدار بود برای کسانی که دهه ۶۰ را نشناختند و این جلادهای خون آشام ولی‌ِخداکُش کودک کش را جلاد نمی‌دانند. اما اعمال قانون و پیاده کردن قوانین توسط یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند. جای بسی تاسف است که برخی‌ها در حالی که خودشان در این جریانات بودند امروز از گذشته خود پشیمان شده‌اند. مگر ملت را از خود جدا می‌دانید این حرکت ادامه همان حرکت انقلاب است ما این آتش‌ها را خاموش کردیم. امروز که از اقتدار بیشتر برخورداریم و جوانان از بینش اسلامی بیشتر برخوردارند این اتفاقات به ما صدمه نمی‌زند و ما همچنان ایستاده‌ایم و از مقابله با آمریکا و استکبار جهانی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

*این نظام، نظام علوی است و نظامی است که در آن پرچم امام زمان به دست یک فقیه شجاع خود ساخته، متوکل به خداست. مردم زیر این پرچم احساس حمایت غیبی می‌کنند و تزلزلی در حرکت آن‌ها پیش نخواهد آمد.

*بیانات رهبری مانند همیشه بلندگوی خداوند است. روز ۱۴ و ۱۵ خرداد برای ملت ما روز عزاست و روز ارتحال بت شکن قرن است و شهدای ۱۵ خرداد جز اولین گروه‌هایی بودند که درِ شهادت به روی آنها باز شد شهدای ۱۵ خرداد دیگر شهیدان را امامت کردند و راه را برای شهادت باز کردند.

*مردمی که ولایت‌مدارند و به حکم خدا سر سپرده‌اند مردمی که اسلام را در جامعه با جمهوریت محقق کردند مردمی که مجرای ولایت هستند این مردم را امام در مقابل جریان‌های الحادی آماده ساخت.

*امام این انقلاب را برای خودش نمی‌خواست بلکه برای جامعه بشریت نقطه آغاز می‌دید. در نهضت‌های قبلی مانند مشروطیت، شعارهای ما حداقلی بود اما امام ریشه‌دار و بصیر بود افق بلند داشت و نسل‌های بعد را می‌دید. لذا انقلاب ایران تنها برای ایران نیست بلکه انقلاب مستضعفین است. امام دلبر شد و دل هزاران نفر را به خود متوجه ساخت امروز نیز نیاز ما به قدرت شعارهای انقلابی بیش از پیش است.

*انتخابات سال ۹۶ برای ما نقطه عطف عزت، آبرو و اقتدار بود و به شرق و غرب برای چندمین بار نه گفتن بود و به نظام ولایی آری گفتن بود. بیعت با آرمان‌های امام و شهدا بود. تجدید پیمان با رهبر انقلاب بود. جمعیت عظیمی تلاش کردند اما نامزدشان رای نیاورد و هم آنها که نامزدشان رای آورد، آحاد این‌ها لشکر انقلاب و قشون ولایت بودند وحضورشان مقابله با استکبار بود. حضور آن‌ها به معنی پذیرش صدردصد نظام و حمایت از آن بود. پیشگیری از خیلی از خطرات در صحنه بین‌المللی بود. آنهایی که رای نیاوردند نیز ظرفیت نشان دادند و آن را برای خود شکست تلقی نکردند و آنهایی که رای آوردند بدانند این رای به نظام مقدس و حقانیت خون شهیدان است.

*{با تاکید براینکه رنگ سیاسی ندارد و جز هیچ گروه حزبی خاصی نیست خطاب به رییس جمهور}امروز که سکان مملکت به امانت به شما رسیده است قدرت می‌خواهید؟ بدانید که این استقلال به قیمت گرانی به ما رسیده است. مردم سختی‌ها تحمل کردند و کشته‌ها دادند تا زیر یوق آمریکا نباشند. یکی از جاذبه‌های انقلاب ما بیرون آمدن از چنبره سلطه امریکاست و جوان‌ها پیروی امام هستند و دنیای غیر مسلمان، حزب الله را الگو می‌دانند. بیایید حرف‌هایتان را درقالب چارچوب‌های شرعی بگویید. نباید در مقابل پرچم‌دار و منشا مشروعیت حرفی بزنیم تا دشمن بگوید در این نظام افرادی هستند که با قانون نظام مسئولیت گرفتند اما نقش اپوزیسیون ایفا می‌کند. این بسیار بد است. چه برسد که یک فردی که لباس روحانیت پوشیده آن را انجام دهد. باید الگوی اخلاقی جامعه باشید در همین راستا وقتی محور حرکت‌ها از نظر قانون اساسی نکته‌ای می گوید روسای قوا باید حریم نگه دارند. در جریان سند ۲۰۳۰ اگر خلافی شرعی هم نباشد اما در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیگانگان نباید برای آموزش وپرورش ما برنامه دهند.

*از سران قوا توقع داریم از امام جلو نیفتند و حرمت نظام و ولایت را حفظ کند چراکه برای ایجاد وحدت بیشتر و استقلال کشور همین ولایت است که پایه اساس ماست.

27212

انقلاب آمریکا امروز بیشتر مانند ولایت اسلامی مردمی قانون شعارهای دادند حادثه خرداد جوانان جامعه تهران دارند ادامه آن‌ها اقتدار حمایت استکبار رهبری جمهور مقابله شهیدان آنهایی رسیده استقلال نامزدشان می‌دید شهادت موتور مقابل شهدای بسیار حفاظتی ایجاد دنیای می‌کند امنیتی نیروهای حرف‌هایتان بگویید روسای مبارزه جریان صدیقی همانطور فرمودند فجایعی همچنین نکردند عنوان گروه‌هایی تروریستی پیمان