برگزیده ها
مازندمجلس: افغانستان برای گرامی داشت قربانیان رویدادهای تروریستی روزهای گذشته در کابل و سایر استان های این کشور که صدها کشته و زخمی برجا گذاشت، فردا (شنبه) را روز عزای ملی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که در این روز پرچم افغانستان در داخل کشور و تمامی نمایندگی های سیاسی خارج از کشور به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

در بیانیه ریاست جمهوری از مردم افغانستان خواسته شده که فردا با حضور در مساجد و برگزاری مجلس ختم قرآن در این ماه پرفضیلت رمضان، برای شادی روح قربانیان رویدادهای تروریستی و برقراری صلح در کشور به نیایش بپردازند.

در این آمده است که «رهبران حکومت افغانستان، نمایندگان مجلس و اعضای دادگاه عالی همراه با مردم، شرکت فعال در این مراسم خواهند داشت.

پیشتر برخی از فعالان سیاسی از اعلام نشدن عزای عمومی در کشور به دلیل کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان در رویدادهای تروریستی از حکومت وحدت ملی انتقاد کرده بودند.

انفجار مرگبار روز چهارشنبه دهم خرداد در منطقه دیپلماتیک پایتخت افغانستان 150 کشته و بیش از 400 زخمی برجا گذاشت و شماری از شهروندان نیز پس از برپائی تظاهرات اعتراض آمیز با شلیک گلوله کشته و زخمی شدند و به دنبال آن در جریان خاکسپاری یکی از قربانیان این تظاهرات نیز سه حمله انتحاری صورت گرفت که جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم جان باختند.
افغانستان تروریستی قربانیان رویدادهای اعلام حکومت مراسم شهروندان سیاسی تظاهرات بیانیه عمومی گذاشت ریاست جمهوری