برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی دولت قطر را به توقف فوری حمایت از "تروریسم" فراخواند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای رومانیایی خود تاکید کرد: قطر باید هرچه سریع‌تر باید به حمایت از "تروریسم" پایان دهد.

وی همچنین کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه را به انجام اقدامات بیشتر در مبارزه با تروریسم فراخواند.

ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: متاسفانه دولت قطر در طول تاریخ حمایت بالایی از تروریسم داشته است. ما با تیلرسون و دیگر ژنرال‌ها و کادر نظامی به این نتیجه رسیدیم که زمان دعوت از قطر برای توقف حمایت از تروریسم فرارسیده است.

وی گفت: کشورهای کوچک غنی از نفت و گاز در حوزه خلیج فارس هم باید به این حمایت ها از تروریسم پایان دهند.

ترامپ عنوان داشت: می‌خواهم از همه کشورها درخواست کنم هرچه سریع‌تر حمایت از تروریسم و آموزش کشتار به مردم را متوقف کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا عنوان داشت: من در نشستم با بیش از 50 رهبر از کشورهای عربی و اسلامی در ریاض که نشستی منحصربه فرد در تاریخ جهان است درباره توقف حمایت از تروریسم در زمینه‌های مالی، نظامی و لجستیکی به توافق رسیدیم. برخی از کشورها با من درباره رویارویی با قطر در ادامه عملکردش صحبت کرده‌اند لذا باید به این تصمیم برسیم که آیا می‌خواهیم با قطر رویارو شویم یا در نهایت راهی دشوارتر یعنی اقدامات ضروری را انتخاب کنیم.

ترامپ با تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم گفت: این جز اولویت‌های اصلی من است؛ چراکه یکی از وظایف اولیه من به عنوان رئیس‌جمهور حفظ امنیت شهروندان کشورم و شکست داعش و سازمان‌های تروریستی دیگر است که در کمپین‌هایم بسیار بر آن تاکید کردم.

استقبال عربستان از اظهارات ترامپ

از سوی دیگر یک مسئول عربستانی با استقبال از اظهارات دونالد ترامپ بر لزوم توقف حمایت‌های قطر از تروریسم تاکید کرد.

وی گفت: مبارزه با تروریسم و تندروی نیازمند اقدام فوری و جدی و قطع تمامی منابع حمایت از آن است.
تروریسم حمایت ترامپ تاکید کشورهای مبارزه عنوان آمریکا نظامی رسیدیم رئیس‌جمهور اظهارات استقبال درباره تاریخ کشورها پایان فراخواند رئیس‌جمهوری متوقف دونالد کنفرانس سریع‌تر مطبوعاتی اقدامات