برگزیده ها

مازندمجلس: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در مساله قطر و حل و فصل وضعیت بحرانی پیرامون این کشور مواضع یکسان داشته و اتفاق نظر دارند.

مازندمجلس: لاوروف در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در استانه پایتخت قزاقستان، گفت: اوضاع پیرامون قطر و مساله سوریه محور مذاکرات صورت گرفته بود.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از سخنان لاوروف نوشت: مسکو و تهران اطمینان دارند که بحران پیرامون قطر فقط از راه مذاکره قابل حل است.

وی گفت: با وزیر خارجه ایران در باره حل و فصل مساله سوریه و امکان تاثیر تلاش ها برای حل و فصل بحران قطر بر این مساله (بحران سوریه) گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

وزیر خارجه روسیه افزود: تهران و مسکو خواهان حل بحران قطر پشت میز مذاکره هستند تا تمام نگرانی ها از راه گفت وگو برطرف شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان با لاوروف همتای روسی خود دیدار کرد.

عربستان روز دوشنبه هفته گذشته به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و دولت سابق و فراری یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
لاوروف بحران خارجه مساله سوریه بحرین امارات تهران مذاکره عربستان پیرامون روسیه دیدار محمدجواد پایتخت قزاقستان