برگزیده ها
ترامپ از انزوای قطر سودی نمی‌برد/ شکاف میان ایران و کشورهای عربی باید توسط آمریکا پر شود

مازندمجلس: پایگاه خبری کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا تنها کشوری است که از پر شدن شکاف قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتفع می‌شود. کارشناسان معتقدند شکاف ایران و کشورهای عربی نیز باید توسط آمریکا برای ادامه همکاری‌های ضد داعش پر شود.

مازندمجلس: پایگاه خبری کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا تنها کشوری است که از پر شدن شکاف قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتفع می‌شود. کارشناسان معتقدند شکاف ایران و کشورهای عربی نیز باید توسط آمریکا برای ادامه همکاری‌های ضد داعش پر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه «هیل» آمریکا متعلق به کنگره این کشور رویکردهای اخیر پادشاه عربستان بی‌شباهت به رفتار فرانک آندروود شخصیت سریال آمریکایی «خانه پوشالی» نیست. ملک سلمان به طرق مختلف کشورهای مصر، یمن، بحرین و امارات را بازی داده و این مساله به رفتار آندروود در جلب رای در کاخ سفید برای قدرت گرفتن خود او شباهت زیادی دارد. با این همه باید بپذیریم که ایران برنده اصلی این رویکرد و حمایت‌های آمریکا از این رویکردها بوده است.

در گزارش پایگاه خبری هیل گفته شده قطر همواره برای یافتن جایگاهی در بین کشورهای عربی تلاش کرده است. در این منطقه ایران به عنوان یک کشور غیر عربی، عربستان را اصلی‌ترین تهدید خود می‌داند. ایران سیاست ویژه‌ای را در مقابل قطر در پیش گرفته تا در منطقه‌ای که سعی دارد با ایجاد ائتلاف ضد ایران موسوم به ناتوی عربی این کشور را منزوی کنند از اقدامات عیله ایران جلوگیری کرده و دشمنانش را کم‌تر کند.

پایگاه خبری کنگره آمریکا نوشت: افزایش شکاف میان دوحه و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تعادل را به نفع ایران در منطقه باز آفرینی خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین به روابط اقتصادی ایران و قطر نیز اشاره کرد و نوشت: ترس از ورود پرقدرت ایران به بازارهای جهانی بعد از توافق هسته‌ای قطر را مجبور به امضای توافقی برای کمک به توسعه میادین گازی نفت جنوبی کرد. 

این روزنامه با اشاره به حمایت‌های اخیر امیر قطر  از اخوان‌المسلمین در مصر و حماس نوشت: در این میان ترامپ از انزوای قطر حمایت کرده ولی باید بداند این حمایت هیچ کمکی به آمریکا نخواهد کرد. آمریکا تنها کشوری است که از پر شدن شکاف قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتفع می‌شود. کارشناسان معتقدند شکاف ایران و کشورهای عربی نیز باید توسط آمریکا برای ادامه همکاری‌های ضد داعش پر شود.

این رسانه آمریکایی نوشت: شکست آمریکا در ایجاد همکاری میان دوحه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امکان ایجاد ناتوی عربی را نیز با تردیدهایی همراه کرده است. 

آمریکا کشورهای همکاری پایگاه شورای کنگره ایجاد آمریکایی منطقه حمایت‌های ناتوی رسانه آندروود حمایت اشاره ادامه کشوری انزوای ترامپ منتفع کارشناسان گزارش همکاری‌های معتقدند عربستان