برگزیده ها

مازندمجلس: تولیت آستان قدس رضوی به صبر امام حسن مجتبی(ع) در برابر ناملایمات اشاره و خاطرنشان کرد: درسی که ما از زندگی امام حسن(ع) می‌گیریم الگوبرداری از صبر آن حضرت است.

مازندمجلس: 163825.jpg

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم اهدای نشان خادم‌یاران رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی در آستان قدس رضوی، گفت: برخی در اوایل آغاز نهضت خدمت‌رسانی در آستان قدس رضوی خُرده می‌گرفتند و آن را موجب بد عادتی فقرا می‌خواندند، سؤال ما این است که اگر امروز شخص حضرت امام رضا(ع) بودند چه می‌کردند؟ آیا نسبت به محرومان بی‌تفاوت بودند و یا می‌فرمودند کمک به آن‌ها موجب بد عادتی می‌شود؟
وی افزود: پاسخ این سؤال در سیره آن حضرت موجود است. آستان قدس رضوی به لطف خدا و عنایات حضرت ثامن الحجج(ع) در حد توان از زندگی نیازمندان گره‌گشایی خواهد کرد.
رئیسی با اشاره به تفاوت دگر خواهی اسلامی و غربی عنوان کرد: دگرخواهی اسلامی با حقوق بشر غربی بسیار متفاوت است، دگر خواهی غربی یا برای جلب توجه دیگران، جذب منافع بیشتر و یا تحکیم موقعیت است، اما در اسلام تنها رضای الهی مطرح است.
وی ماه مبارک رمضان را ظرفیت زمانی مناسب برای خودسازی انسان با ابزار عبودیت و توجه به دیگران دانست و اظهار کرد: دگر خواهی در پرتوی خداخواهی در ماه مبارک رمضان راهی برای کسب کرامت اکتسابی است، امروز گمشده عالم، کرامت انسان بوده و این کرامت فقط در خانه کریمان کسب می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی به صبر امام حسن مجتبی(ع) در برابر ناملایمات اشاره و خاطرنشان کرد: درسی که ما از زندگی امام حسن(ع) می‌گیریم الگوبرداری از صبر آن حضرت است. آن حضرت یکی از بارزترین الگوهای صبر هستند. صبر و تحمل امام مجتبی(ع) در برابر خون دل‌هایی که خوردند و ناملایماتی که دیدند، شگفت انگیز است.
وی با بیان اینکه صبر و بردباری ائمه اطهار(ع) در پرتوی عبودیت خداوند حاصل شده است، خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، شهید ماه مبارک رمضان آنقدر صبور بودند که در زیارت نامه آن حضرت می‌خوانیم: «السلام علیک یا اصبر الصابرین‏».
عضو مجلس خبرگان رهبری رسیدگی به محرومان و مستضعفان را از مصادیق خدمت به امام رضا(ع) برشمرد و اضافه کرد: خدمت به امام رضا(ع) و زائرانش محدود و منحصر به حرم مطهر نیست. رسیدگی به محرومان و گشودن گره کار گرفتاران از مصادیق خدمت به امام رضا(ع) است و معتقدیم به لطف آن حضرت می‌توان از زندگی بسیاری از نیازمندان گره گشایی کرد.
وی با اشاره به طرح توسعه خادم، خدمت و مخدوم، عنوان کرد: با استفاده از تخصص خادمان بارگاه منور رضوی سطح خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه و نیازمندان در گستره کشور و استان‌های محروم گسترش خواهد یافت. با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر خادمیاران رضوی و با توسعه دایره خدمت، خادمان و مخدومان می‌توان میلیون‌ها خدمت در سطح کشور به نیازمندان ارائه کرد که بر اساس آن خادمیاران رضوی بخشی از خدمت‌شان را در حرم مطهر و بخشی دیگر را در حوزه‌های تعیین شده ارائه خواهند کرد.
نیازمندان آستان اشاره زندگی خواهی کرامت رئیسی محرومان رمضان مبارک مجتبی مصادیق رسیدگی خاطرنشان برابر می‌توان توسعه ارائه خادمیاران خادمان استفاده پرتوی دیگران عنوان اسلامی عادتی خدمت‌رسانی می‌گیریم عبودیت انسان ظرفیت امروز