برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایلنا نوشت: فرمانده سپاه حفاظت گفت: طبق اسناد به دست آمده تروریست‌ها به خارج از کشور سفر کرده و با آموزش‌هایی که دیده بودند، در برخی عملیات‌ها نیز شرکت داشته‌اند.

مازندمجلس:سردار علی اصغر گرجی‌زاده در برنامه جهان‌‌آرا که از شبکه افق پخش شد، در تشریح حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی گفت: از همان لحظات اولیه که این اتفاق رخ داد، نیروهای امنیتی و سپاه حفاظت انصار المهدی حاضر در مجلس وارد عمل شدند و اقدام به مقابله کردند.

فرمانده سپاه حفاظت اظهار کرد: در حقارت این کاری که صورت گرفت و بزرگی عزت جمهوری اسلامی همین بس که وقتی ترویست‌ها وقتی وارد ساختمان مراجعان مردمی شدند، صحن علنی مجلس تعطیل نشد و جا دارد از حسن تدبیر رییس مجلس و آرامشی که داشت، تشکر کنم.

او به تعبیر ترقه‌بازی از سوی مقام معظم رهبری از این حادثه اشاره کرد و گفت:‌ آنها فکر کردند که با این اقدام می‌توانند امنیت جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند. اما دنیا دید که مجلس ما جلسه خود را تعطیل نکرد. مردم و مسئولان و مدعوین وخبرنگاران مشغول بکار بودند و برنامه های روتین در صحن علنی ادامه داشت.

سردار گرجی‌زاده درباره خاستگاه این تروریست‌ها گفت: این‌ افراد از گروهی بودند که از لحاظ فکری وابسته به گروه‌های تکفیری و سلفی از نوع تفکر داعشی بودند. اسنادی که بدست آمده نشان دهنده این است که این افراد سفرهایی به خارج از کشور داشته و آموزش‌هایی دیده و حتی در برخی عملیات‌ها شرکت داشتند.

فرمانده سپاه حفاظت درباره اینکه اولین عملیات تروریستی در پارلمان موجب ایجاد نگرانی شده است، گفت: حتما نگرانی ایجاد می‌کند اما تلاش‌های بی وقفه نیروهای امنیتی مانع از این شد که ابعاد جنایت وسیع تر باشد. وزیر اطلاعات و همکارانش گفت که پیش از این حادثه تروریستی ده‌ها تیم تروریستی وارد کشور شده و دستگیر شدند. شاید بخاطر برهم نخوردن آرمش مردم این دستگیری‌ها کمتر گفته می شود.

او ادامه داد:‌ اقدام تروریستی این افراد در ساختمان مراجع مردمی بود که در آنجا نیروهای امنیتی سهل و آسان برخورد می‌کنند چرا که هم وطنان برای دیدار با نمایندگان مجلس می‌‌‌‌آیند. این تروریست‌ها از حلقه‌های امنیتی عبور نمی‌کنند. آنها خیلی هنر نکردند و عملیات آنها بسیار ساده و عمل حقیرانه بود.

سردار گرجی‌زاده با تاکید براینکه تروریست‌ها از هیچ گیتی رد نشده بودند، اظهار کرد:‌ تروریست‌ها ابتدا اسلحه خود را پنهان کرده بودند و وقتی که با اولین گیت و نیروهای حفاظتی ما مواجه می‌شوند، شروع به رگبار می‌کنند که شهید تیموری بعد از مضروب شدن و تعقیب و گریز به شهادت می رسد.

فرمانده سپاه حفاظت با بیان اینکه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها نسبت به افرادی که به ساختمان رفت و آمد می‌کنند، محدود است، اضافه کرد: از کل کشور برای دیدن نماینده‌ها می آیند. ما حتی در برخی روزها آمار چند صد نفره مهمان داریم. مدیریت خوبی که از سوی نیروهای حفاظتی انجام شد، باعث شد کمترین تعداد شهدا و مجروح را داشته باشیم.

29214

نیروهای تروریست‌ها تروریستی حفاظت امنیتی فرمانده اسلامی اقدام ساختمان افراد حادثه سردار گرجی‌زاده عملیات اینکه اولین تعداد نگرانی حفاظتی ایجاد اظهار برنامه مجروح کمترین جمهوری مردمی ادامه تعطیل درباره