برگزیده ها
مازندمجلس: رییس‌جمهور تاکید کرد: خیلی شهامت می‌خواهد فردی برای مصالحش در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام دست صلح دراز کند و مصالحه کند ولی امام حسن برای دین خدا و امت اسلام این کار را کرد و این نیزه و تیرها را تحمل کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ضیافت افطار تجلیل از خادمان قرآنی گفت: سربازی که سرمزر ایستاده و در میدان خطر ایستاده و نمی‌داند شب را به سلامت می‌گذارند و سالم به خانه باز می‌گردد یا خیر کار سختی را انجام می‌دهد این خیلی شجاعت می‌خواهد پیامبر یک شب در میدان حنگ را بالاتر از شب قدر می‌داند اما با همه این‌ها صلح سخت‌تر از جنگ است. تیرها و نیزه‌های صلح دردناکتر از تیرها و نیزهای جنگ است.

او با بیان اینکه ما دیدیم امام برای جنگ نگفت جام زهر نوشیدم ولی برای صلح گفت جام زهر را نوشیدم، عنوان کرد: خیلی شهامت می‌خواهد فردی برای مصالحش در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام دست صلح دراز کند و مصالحه کند ولی امام حسن برای دین خدا و امت اسلام این کار را کرد و این نیزه و تیرها را تحمل کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: اصحاب نزدیک ایشان گفتند ای کاش نبودیم و این مساله را نمی‌دیدیم. این درد از درد  شمشیر خیلی سخت‌تر است. ائمه اطهار و قرآن راه زندگی را به ما آموختند و ما باید بیاموزیم و به فرزندان‌مان منتقل کنیم تا قرآن را با صوت زیبا و تجوید صحیح بخوانند و بتوانند معنای قران را درک کرده و به قران عمل کنند. امیرالمومنین می‌گفتند مبادا روزی برسد که غیرمسلمنان به اخلاق و مفهوم قرآن عمل کنند ولی شما مسلمنان در این باره عقب بیفتید.

روحانی تاکید کرد: ما مفسران بزرگی را داشتیم اما تا مرحوم علامه طباطبایی فاصله افتاد که تفسیر المیزان را نوشتند و اخیرا هم آیت الله جوادی تفسیر خوبی نوشتند. این مساله برای ممکلت و حوزه‌های علمیه افتخار است و ان‌شا الله مبلغ خوبی برای قرآن و اهل بیت باشیم و خداوند در سایه اهل بیت ما را به نقطه آمال می‌رساند که سعادت دو عالم است. خدا همه ما را در مسیر رمضانی قرار دهد و ما را از آتش جهنم و عذابش حفظ کند.
می‌خواهد تیرها اسلام روحانی شهامت برابر دشمنان مصالحه نوشیدم نوشتند سخت‌تر تفسیر مساله بدخواهان رییس‌جمهور تاکید مصالحش ایستاده میدان