برگزیده ها
مازندمجلس: بعد از جنجال‌های اخیر در خصوص دیدار وزیر دادگستری آمریکا با مقامات روس، رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که دادستان کل آمریکا باید از سمت خود استعفا کند.

به گزارش فارس، «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «کالیفرنیا» روز جمعه (دیروز) مجدداً خواستار استعفای «جف سشنز» دادستان کل آمریکا از وزارت دادگستری آمریکا شد.

پلوسی به برنامه «مورنینگ جو» شبکه «ام اس ان بی سی» با اشاره به برخی گزارشات مبنی بر اینکه سشنز احتمالاً با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا دیدار مخفیانه‌ای داشته است، گفت: «وقتی درباره تمامی این موارد حرف می‌زنید، فقط به یاد داشته باشید یک مسئله عجیب و غریبی وجود دارد که جور درنمی آید».

وی ادامه داد: «در حال حاضر....من نمی‌توانم مسئله نشست سوم (سشنز با سفیر روسیه) را تأیید یا رد کنم اما من روز 2 مارس اعلام کردم که او باید استعفا دهد. سشنز باید از دادستانی کل آمریکا استعفا دهد».

اظهارات پلوسی بعد از جلسه شهادت «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی در کمیته اطلاعات سنا که روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، مطرح شده است.

کومی در این جلسه سنا اعلام کرد که اف بی آی اطمینان داشت که سشنز قبل از آنکه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را انجام دهد، از این تحقیقات خود را کنار می‌کشد.

وی به سناتورهای آمریکا گفت: «عقیده ما این است، آنطور که به یاد می‌آورم، او خیلی نزدیک شده بود و ضرورتاً به دلایلی قصد دارد خود را از تحقیقات کنار بکشد. ما همچنین از این حقیقت آگاه بودیم که ادامه تعامل وی در تحقیقات روسیه دردسرساز می‌شود».

سشنز در ماه فوریه بعد از آن زیرذره‌بین قرار گرفت که فاش شد که وی در حین جلسه تأیید صلاحیتش در سنا، دستکم دو نشست خود با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و زمانیکه بعنوان قائم مقام کمپین انتخاباتی ترامپ فعالیت داشت را مخفی کرده بود.

وی مدتی بعد، خود را از تحقیقات درباره روسیه کنار کشید و البته استدلال کردکه دیدارهای وی با کیسلیاک ربطی به کمپین ترامپ نداشته است.

عصر روز پنجشنبه کومی به بازرسان کنگره در  جلسه‌ای محرمانه بعد از یک جلسه عمومی گفت که سشنز احتمالاً در آوریل گذشته، دیدار سومی با کیسلیاک داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا انکار کرده است که دادستان کل آمریکا در سال 2016 یک دیدار دیگر با کیسلیاک داشته است.
آمریکا روسیه کیسلیاک تحقیقات پلوسی دیدار دادستان استعفا درباره دادگستری اعلام پنجشنبه انتخابات ترامپ کمپین ریاست‌جمهوری تأیید گذشته سرگئی اقلیت استعفای خواستار دموکرات‌های نمایندگان مسئله احتمالاً وزارت ادامه