برگزیده ها

مازندمجلس: قطر دادستان کل اسبق آمریکا را به عنوان وکیل مدافع خود جهت اثبات پایبندی دوحه به معیارهای آمریکا درباره ممانعت از حمایت مالی از تروریسم به خدمت گرفت.

مازندمجلس: به نقل از شبکه خبری اسکای نیز عربی، قطر در ازای ۲.۵ میلیون دلار جان اشکرافت، دادستان کل اسبق آمریکا و رئیس شرکت وکالت و روابط عمومی را برای یک ماه و نیم استخدام کرده است تا بوسیله وی پایبندی خود به معیارهای آمریکا درباره ممانعت از حمایت مالی از تروریسم و تلاش‌هایش در زمینه مبارزه با تروریسم جهانی را ثابت کند.

در بیانیه اداره شرکت‌ طرف قرارداد آمده است: فعالیت این شرکت شامل اداره بحران و ارتباط با رسانه‌ها و توضیح دادن تلاش‌ها درباره مبارزه با تروریسم جهانی و پایبندی به تحقق اهداف است.

مایکل سالیوان، شریک اشکرافت در شرکت مذکور درباره این قرارداد گفت: قطر اطمینان دارد بررسی و تحلیل‌ها نشان خواهند داد که دوحه تدابیر نظارت بر تلاش‌های پولشویی و ممانعت از آن را که تروریست‌ها برای تامین مالی خود انجام می‌دهند، اتخاذ کرده است.

اشکرافت در دوره ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ در دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر دادستان کل آمریکا بود. او در دوره‌ای که حملات ۱۱ سپتامبر رخ داد این سمت را برعهده داشت.

اسکای نیوز درباره سابقه او افزوده است، در دوره او تعداد زیادی از مردم تنها به ظن انجام اقدامات غیرقانونی به زندان افتاده یا از آزادی محروم می‌شدند. برای همین به او لقب "وکیل تروریسم" داده بودند. تعدادی از آمریکایی‌ها در جریان سخنرانی وی در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه ماساچوست آمریکا قبل از اینکه سالن را ترک کنند او را به این نام خواندند.
آمریکا تروریسم درباره اشکرافت دادستان قرارداد اداره جهانی اسکای پایبندی ممانعت مبارزه