برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - براساس نتایج تفصیلی آرای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، تعداد آرای حسن روحانی و ابراهیم رییسی در شهر محل تولدشان نسبت به نامزدهای دیگر بیشتر بوده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، بیش از سه هفته از برگزاری انتخابات دوزادهمین دوره ریاست جمهوری می‌گذردو همچنان بحث و تحلیل‌ها درباره این انتخابات ادامه دارد؛ یکی از بحث های داغ بعداز هرانتخاباتی در سال های گذشته تعداد آرای هر نامزد  پس از انتشار آمار تفکیکی نامزدها در هر استان وشهرهای مختلف کشور است. آمارهایی که نشان می دهد برای هر نامزد ریاست جمهوری در شهرهای مختلف چه اتفاقی رقم خورده و کدامیک در این شهرها از دیگران پیشی گرفته است.

پنج شنبه هفته پیش بود که وزارت کشور نتایج تفصیلی انتخابات را درقالب جداولی با تفکیک شهرها بر روی سایت خود قرار داد؛ جداولی که آرای هر چهارنامزد ریاست جمهوری در آن به تفکیک اعلام شده بود. اما در کنار تمام اطلاعات کاملیکه در این جداول آورده شده است، تعداد آرای هر نامزد در استان و شهر محل تولدشانهم جالب است. به طوری که دو نامزد اصلی انتخابات 29 اردیبهشت یعنی حسن روحانی وسید ابراهیم رییسی در شهر محل تولدشان آرای بیشتری را نسبت به دیگر نامزدها کسبکرده و دو نامزد دیگر یعنی مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا رای کمتری را نسبت بهنامزدهای دیگر به خود اختصاص داده اند.

در جداول زیر تعداد آرای هر چهار نامزد در استان و شهر محل تولدشان بهتفکیک آورده شده است.

  حجت‌الاسلام حسن روحانی

تعداد آرای صحیح استان سمنان

تعداد کل رای روحانی در استان سمنان

تعداد آرای روحانی در شهر سرخه، شهر محل تولد

390,795

182,279

9,008

 

حجت‌الاسلامابراهیم رییسی     

تعداد آرای صحیح استان خراسان رضوی

تعداد کل رای رییسی در استان خراسان رضوی

تعداد آرای رییسی در شهر مشهد، شهر محل تولد

3,397,037

 

1,903,067

 

903,451

 

 

مصطفی میرسلیم

تعداد آرای صحیح استان تهران

تعداد کل رای میرسلیم در استان تهران

تعداد آرای میرسلیم در شهر تهران، شهر محل تولد

6,076,232

82,625

47,229

 

مصطفی هاشمی‌طبا

تعداد آرای صحیح استان اصفهان

تعداد کل رای هاشمی طبا در استان اصفهان

تعداد آرای هاشمی‌طبا در شهر اصفهان، شهر محل تولد

2,503,216

18,027

6,446

29219

تعداد استان نامزد روحانی میرسلیم انتخابات مصطفی تولدشان تهران اصفهان هاشمی‌طبا رییسی ریاست جمهوری هاشمی خراسان سمنان مختلف شهرها نامزدها جداولی تفکیک جداول آورده