برگزیده ها

مازندمجلس: برخی شهروندان قطری با به نمایش گذاشتن تصاویر مواد غذایی تولید ترکیه در شبکه های اجتماعی از دولت آنکارا بابت شکستن محاصره دولت های عربی تشکر می کنند.

مازندمجلس: در پی اعمال تحریم های همه جانبه از سوی برخی کشورهای عربی همسایه علیه قطر، دولت ترکیه در تلاش است بازار این کشور کوچک ثروتمند را با کالاهای خود در دست بگیرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه از هجوم کالاهای مختلف تولید ترکیه از جمله مواد غذایی به بازار قطر در هفته گذشته خبر داده است.

دولت ترکیه از متحدان نزدیک دولت قطر محسوب شده و در هفته گذشته پارلمان این کشور لایجه اعزام نیروهای نظامی ترکیه ای به قطر را تصویب کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در پی صادرات انواع کالاهای ترکیه ای به قطر، شهروندان قطری با به اشتراک گذاشتن تصاویر خریدهای کالاهای ترکیه ای خود، از دولت آنکارا تشکر می کنند.

هفته گذشته و در پی قطع روابط سیاسی و اقتصادی از سوی عربستان ، امارات، بحرین و مصر و بسته شدن مرزهای دریایی و هوایی این کشورها با قطر، مردم قطر با هجوم به فروشگاه ها از بیم احتمال کمبود یا قحطی مواد غذایی، اجناس آنها راخالی کردند.

اما با صادرات روزهای گذشته مواد خوراکی ترکیه ای و ایرانی به بازار قطر، کمبود احتمالی جبران شده و خیال دولت و شهروندان قطری از قحطی راحت شده است.

برخی شهروندان قطری که تصاویر سبد کالای ترکیه ای خریداری شده خود را به اشتراک گذاشته اند ، نوشته اند با توجه به نوشته لاتین (ترکیه ای) روی این کالاها باید زبان ترکی را یاد بگیریم.



سرایز شدن کالاهای ترکیه ای به فروشگاه های قطر

گفتنی است در چند روز گذشته و همزمان با اعلام فروشگاه زنجیره ای "المیرا" قطر مبنی بر واردات انواع مواد غذایی تولید ترکیه، شهروندان قطری با هجوم به این فروشگاه ها، اقدام به خرید مواد غذایی و دیگر مایحتاج وارد شده از ترکیه از شعبه های این فروشگاه زنجیره ای در سراسر قطر می کنند.

همچنین در روزهای گذشته نخستین محموله های میوه های صادراتی ایران نیز به قطر رسیده است.

دولت قطر اعلام کرده از محاصره اقتصادی و دریایی کشورهای عربی همسایه خود به مجامع بین المللی شکایت کرده و بابت خسارات اقتصادی ناشی از آن طلب غرامت خواهد کرد.

ترکیه گذشته فروشگاه کالاهای شهروندان غذایی بازار اقتصادی دریایی کمبود زنجیره اعلام نوشته روزهای تصاویر صادرات گزارش همسایه کشورهای خبرگزاری آناتولی انواع تولید اشتراک