برگزیده ها
بیشترین روابط کارگزاری بانکی ایران در اروپا با اتریش است/ مقابله با تروریسم نیازمند همکاری دسته‌جمعی از سوی کشورهاست

مازندمجلس: وزیر دارایی اتریش که در راس یک هیات بلند پایه مالی و اقتصادی در کشورمان به سر می‌برد، صبح امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مازندمجلس: وزیر دارایی اتریش که در راس یک هیات بلند پایه مالی و اقتصادی در کشورمان به سر می‌برد، صبح امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، هاینس یورگ شلینگ در ابتدای این دیدار تاسف عمیق خود را در قبال حوادث تروریستی اخیر در تهران اعلام داشت و گفت: تروریسم مشکل تمامی نقاط جهان است و برای همه کشورها باعث نگرانی فراوانی شده است. 

او ادامه داد: اعمال گروه‌های افراطی هیچگاه ارتباطی با ادیان و مذاهب جهان ندارد. 

وزیر دارایی اتریش در ادامه این دیدار هدف از سفر خود به تهران را تعمیق روابط دوجانبه به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی و مالی اعلام کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی فصل مشترک همکاری‌های دو کشور است.

شلینگ با اشاره به علاقمندی دولت اتریش برای همکاری‌های آموزشی در حوزه بانکی با کشورمان تصریح کرد: دولت اتریش اخیراً ضمانتنامه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری با ایران را با هدف توسعه روابط دو کشور تا چهار برابر افزایش داده است.

وزیر دارایی اتریش اظهار امیدواری کرد در این سفر موفق به توافقاتی اصولی در مورد موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با مقامات کشورمان گردد. 

در ادامه این دیدار، محمدجواد ظریف نیز در این ضمن تشکر از ابراز همبستگی و همدردی اتریش در قبال حملات تروریستی اخیر در تهران خاطرنشان کرد: تروریسم تکفیری همه کشورهای منطقه را با تهدید مواجه کرده و مقابله با آن نیازمند همکاری دسته‌جمعی از سوی کشورهاست. 

او با اشاره به وجود روابط بسیار خوب بین دو کشور ابراز داشت: روابط با اتریش به ویژه پس از توافق برجام از پیشرفت‌های خوبی برخوردار بوده و اتریش در دولت جدید اولین کشوری بود که در سطح رئیس‌جمهور به ایران هیات اعزام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر هیات اقتصادی اتریش به تهران را نشانگر علاقمندی این کشور در قبال همکاری با جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: ایران نیز در تمامی زمینه‌ها علاقه‌مند به همکاری با اتریش است و از قضا بیشترین روابط کارگزاری بانکی ایران در اروپا با کشور اتریش در جریان است.

اتریش روابط دیدار تهران اقتصادی همکاری کشورمان بانکی دارایی ادامه تروریسم اعلام تمامی اشاره ابراز سرمایه‌گذاری علاقمندی همکاری‌های کشورهاست اروپا کارگزاری بیشترین مقابله نیازمند خارجه دسته‌جمعی تروریستی