برگزیده ها

مازندمجلس: انتخابات پارلمانی فرانسه امروز با رقابت 7 هزار و 82 نامزد برای کسب 577 کرسی در حالی در جریان است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پیروزی حزب متبوعش در این انتخابات نیاز دارد.

مازندمجلس: میلیون ها نفر از شهروندان فرانسه برای انتخاب اعضای مجلس ملی این کشور امروز یکشنبه پای صندوق های رای رفتند و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امیدوار است که پیروزی اخیرش را تقویت بخشد.

پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریست جمهوری ماه می فرانسه زمین لرزه سیاسی برای فرانسه محسوب می شد و اکنون، حزب سیاسی متبوع مکرون که تنها 1 سال از زمان تاسیسش می گذرد به دنبال پیروزی قدرتمند و کسب اکثریت کرسی های پارلمان است.

بیش از 47 میلیون نفر در فرانسه واجد شرایط شرکت در دور نخست انتخابات پارلمانی امروز برای انتخاب اعضای مجلس ملی این کشور هستند، مجلس ملی فرانسه مجلس پایین دستی یا عوام این کشور محسوب می شود.

بیش از 50 هزار نیروی پلیس در پی یک سری حملات تروریستی در این کشور و دیگر کشورهای اروپایی کار برقراری امنیت در روز انتخابات در سراسر فرانسه را برعهده دارند.

مجلس عوام فرانسه 577 کرسی دارد، اگر هیچ یک از نامزدها نتوانند بیش از 50 درصد از آرا را کسب کنند دو نامزد با بیشترین رای در هر حوزه رای گیری به دور دوم انتخابات که 18 ژوئن برگزار می شود راه پیدا می کنند.



در انتخابات امروز پارلمانی فرانسه 7 هزار و 882 نامزد در سراسر این کشور برای راه یابی به مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد. میانگین سن نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس فرانسه 48.5 سال است و بیش از 42 درصد از نامزدها را زنان تشکیل می دهند.

در مجلس کنونی فرانسه تنها 26.9 درصد از نمایندگان را زنان تشکیل می دهند یعنی 155 کرسی از 577 کرسی پارلمان در اختیار زنان است. که البته در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

اگر حزب متبوع مکرون نتواند در این انتخابات اکثریت کرسی های پارلمان یعنی 289 کرسی از تعداد کل 577 کرسی را به خود اختصاص دهد کار وی به عنوان رئیس جمهور جدید فرانسه پیچیده تر خواهد شد چرا که باید با دیگر احزاب حاضر در پارلمان دولت ائتلافی تشکیل دهد.


فرانسه انتخابات پارلمان مکرون پارلمانی محسوب تشکیل سیاسی پیروزی امروز نامزدها نامزد سراسر میلیون متبوع جمهور اعضای امانوئل اکثریت