برگزیده ها

مازندمجلس: آقای هاینس یورگ شلینگ، وزیر دارائی اتریش که در راس یک هیات بلند پایه مالی و اقتصادی در کشورمان به سر می برد، صبح امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

مازندمجلس: به گزاش نامه نیوز، وزیر دارایی اتریش در ابتدای این دیدار تاسف عمیق خود را در قبال حوادث تروریستی اخیر در تهران اعلام داشت و افزود: تروریسم مشکل تمامی نقاط جهان است و برای همه کشورها باعث نگرانی فراوانی شده است. وی اظهار داشت: اعمال گروه های افراطی هیچگاه ارتباطی با ادیان و مذاهب جهان ندارد.

آقای شلینگ در ادامه این دیدار هدف از سفر خود به تهران را تعمیق روابط دو جانبه بویژه در بخشهای اقتصادی و مالی اعلام داشت و افزود: فعالیت های اقتصادی فصل مشترک همکاری های دو کشور است. وی با اشاره به علاقمندی دولت اتریش برای همکاریهای آموزشی در حوزه بانکی با کشورمان اظهار داشت: دولت اتریش اخیراً ضمانت نامه های بانکی و سرمایه گذاری با ایران را با هدف توسعه روابط دو کشور تا چهار برابر افزایش داده است. وی اظهار امیدواری کرد در این سفر موفق به توافقاتی اصولی در مورد موافقت نامه های سرمایه گذاری و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با مقامات کشورمان گردد.

در ادامه دکتر ظریف نیز در این ضمن تشکر از ابراز همبستگی و همدردی اتریش در قبال حملات تروریستی اخیر در تهران افزود: تروریسم تکفیری همه کشورهای منطقه را با تهدید مواجه کرده و مقابله با آن نیازمند همکاری دستجمعی از سوی کشورهاست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود روابط بسیار خوب بین دو کشور افزود: روابط با اتریش بویژه پس از توافق برجام از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده و اتریش در دولت جدید اولین کشوری بود که در سطح رئیس جمهور به ایران هیات اعزام کرد. ایشان سفر هیات اقتصادی اتریش به تهران را نشانگر علاقمندی این کشور در قبال همکاری با جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ایران نیز در تمامی زمینه ها علاقمند به همکاری با اتریش است و از قضا بیشترین روابط کارگزاری بانکی ایران در اروپا با کشور اتریش در جریان است.
اتریش تهران روابط افزود همکاری اقتصادی بانکی کشورمان اظهار تروریستی دیدار دارایی حملات سرمایه گذاری علاقمندی اشاره تروریسم بویژه اعلام تمامی ادامه