برگزیده ها

مازندمجلس: تارنمای روزنامه سعودی عکاظ در ادامه تهاجم ال سعود به قطر در شماره امروز (یکشنبه) خود گزارشی با عنوان 'عثمانی های نوظهور از دروازه قطر به منطقه بازمی گردند ' را چاپ و منتشر کرد.

مازندمجلس: عکاظ در گزارشی به شرح زیر نوشت: میان سال های 1871 و 2017 ، تقریبا 146 سال فاصله است اما تاریخ بار دیگر تکرار می شود.

جاسم آل ثانی حاکم وقت قطر در 1871 نیروهای ترک عثمانی را جهت محافظت از خود فراخواند و پرچم ترکیه را بر فراز منزلش در دوحه برافراشت و امیر فعلی قطر یعنی تمیم بن حمد آل ثانی نیز به دنبال تحریم دسته جمعی اعمال شده علیه کشورش از رجب طیب اردوغان که در آرزوی بازگشت امپراطوری عثمانی بسر می برد، چنین درخواستی کرد.

اردوغان که کشورش پناهگاه امن و فضای رسانه ای گسترده جماعت اخوان المسلمین و تشکیلات بین المللی آن است ، نیز علنا از قطر اعلام حمایت کرد .

اردوغان یک روز پس از تایید طرح اعزام سه هزار سرباز به دوحه از سوی پارلمان این کشور روز جمعه گذشته در ضیافت افطاری در استانبول گفت: ' ترکیه اجازه نمی دهد تا قطر کاملا در انزوا بسر ببرد.'

وی تاکید کرد که ترکیه علیرغم نارضایتی برخی از کشورها به ارسال مواد غذایی و دارویی و آب آشامیدنی به قطر ادامه خواهد داد.

وی افزود که به هیچ وجه باور ندارد که قطر از گروه های تروریستی حمایت می کند.

وی گفت : من از دولت سعودی خواهشی داشتم : شما بزرگ ترین و قوی ترین کشور در خلیج (فارس) هستید. البته نه در دشمنی کردن، شما باید رهبر برادران ما در این منطقه باشید.'

به نوشته عکاظ، اردوغان در مورد اعزام سربازان به پایگاه ترکیه در قطر گفت: ' شما چرا از پایگاه آمریکا در قطر به تنگ نمی آیید ؟ در منطقه سایر کشورها نیز پایگاه دارند ، چرا این موضوع نگرانی شما را برنمی انگیزد؟
ترکیه اردوغان منطقه عثمانی پایگاه کشورها حمایت کشورش اعزام