برگزیده ها

مازندمجلس: ایران در صد و ششمین کنفرانس بین المللی کار، به عنوان رییس آسیا و اقیانوسیه این دوره اجلاس ILO برگزیده شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در صدو ششمین نشست اجلاس سازمان بین المللی کار که در ژن در حال برگزاری است، وزیر کار ایران ریاست نشست وزرای کار آسیا و اقیانوسیه را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، ایران در دو دوره گذشته به طور متوالی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره ILO انتخاب شده بود که همین عامل سبب شد تا جمهوری اسلامی به ریاست گروه آسیا و اقیانوسیه برگزیده شود.

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به احتمال قوی ایران برای سومین دوره متوالی نیز در روز دوشنبه به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره ILO انتخاب خواهد شد گفت: در این صورت طی پنجاه سال گذشته این رویداد کم سابقه که یک کشور به صورت متوالی در سه دوره به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره سازمان بین المللی کار برگزیده شده، رخ خواهد داد.

این مقام مسئول علت این موفقیت را تعامل نزدیک و همکاری تنگاتنگ وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور خارجه ایران با سازمان بین المللی کار است؛ ضمن اینکه تلاش های نماینده ایران در ILO و پیگیری های مستمر سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل نیز مؤثر بوده است.

وزارت متوالی عنوان مدیره المللی اجتماعی اقیانوسیه تعاون مسئول اینکه اسلامی برگزیده جمهوری ریاست وزرای گزارش اجلاس گذشته