برگزیده ها

مازندمجلس: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) خواهان منحل شدن آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شده و ادعا کرد، این آژانس دست به تحریکات ضد این رژیم زده و وی این ادعای خود را به سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز ابلاغ کرده است.

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال این اظهارات بنیامین نتانیاهو، عدنان ابوحسنه، یک سخنگوی آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: نتانیاهو دچار «خیال پردازی» است.
این در حالی است که آمریکا به عنوان همپیمان اصلی اسرائیل، بیشترین کمک کننده به آژانس آنروا در سال گذشته بوده و 368 میلیون دلار را به این آژانس متعهد شده است.
نتانیاهو امروز در اظهاراتی علنی در جلسه هفتگی کابینه دولت اسرائیل گفت: آژانس آنروا بیشتر از آنکه مسئله آوارگان فلسطینی را حل کند آن را بدتر کرده است و نهادهای این آژانس که شامل مدارس نیز می‌شوند آکنده از تحریک‌های ضد اسرائیلی هستند.
نتانیاهو مدعی شد: زمان آن رسیده که آژانس آنروا منحل شده و با نهاد کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل ادغام شود. او گفت که در نشست با نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است که این سازمان باید در موجودیت آنروا تجدید نظر کند.
آژانس آنروا در سال 1949 بعد از آواره شدن صدها هزار فلسطینی در اثر جنگ اشغالگرانه سال 1948 صهیونیست‌ها، توسط مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد.
این آژانس اعلام کرده که هم اکنون به پنج میلیون آواره فلسطینی در خاورمیانه کمک می‌رساند.
کریس گونس، سخنگوی آنروا گفت: تنها مجمع عمومی سازمان ملل آن هم با رای اکثریت است که می‌تواند در حکم این آژانس تغییر ایجاد کند.
آژانس آنروا نتانیاهو فلسطینی اسرائیل آواره عمومی میلیون آوارگان سخنگوی آمریکا