برگزیده ها
سوءاستفاده دولت مصر از اوبر برای جاسوسی سایبری

مازندمجلس: در حالی که در بسیاری از کشورها، شرکت تاکسی یاب اینترنتی اوبر به علت تلاش برای ردگیری موقعیت مکانی مسافران حتی بعد از پیاده شدن از تاکسی محکوم شده، شرایط در مصر کاملا متفاوت است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، دولت مصر از شرکت اوبر خواسته تا اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی مسافران خود را در اختیار مقامات قرار دهد. برنامه موبایلی اوبر مجهز به ابزاری برای ردگیری لحظه به لحظه موقعیت مکانی مشتریان خدمات تاکسی یابی این شرکت است و تداوم فعالیت این برنامه حتی بعد از پیاده شدن مسافران در بسیاری از کشورها جنجال آفرین شد.

منابع خبری می گویند اوبر تا به حال در برابر این درخواست ها مقاومت کرده و اعلام کرده اطلاعات مشتریان خود در مصر را در اختیار دولت این کشور قرار نمی دهد. با این حال ممکن است مقاومت در برابر خواست های دولت نظامی مصر باعث شود تا مقامات سیاسی جلوی فعالیت اوبر در این کشور را بگیرند یا رقبای محلی آن مانند Careem را تقویت کرده و مورد حمایت قرار دهند.

مجلس مصر به دنبال تصویب قانونی است که بر طبق آن شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی یابی اینترنتی نه تنها باید سرورهای خود را در داخل این کشور مستقر کنند، بلکه باید این سرورها را به نهادهای دولتی مربوطه متصل کنند تا آنها به طور آنی به داده های مورد نظر دسترسی یابند. در صورت عملیاتی شدن این قانون مخالفان سیاسی دولت مصر به راحتی قابل شناسایی خواهند بود.

آ

تاکسی خدمات فعالیت برابر سیاسی مقاومت مشتریان برنامه مکانی موقعیت مسافران اختیار مقامات اطلاعات