برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از هیچ کمکی در راستای بازسازی سوریه دریغ نخواهد کرد و تجارب بازسازی خرابی‌های هشت سال دفاع مقدس را در اختیار دولت سوریه قرار خواهد داد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، «العموری» دبیرکل شورای وزیران سوریه ظهر امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد ماه) با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت برقراری ثبات و آرامش در منطقه گفت: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری صلح و ثبات و از بین بردن گروه‌های تروریستی در منطقه بویژه در سوریه حمایت می‌کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم در این کشور تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی مردم و نیروهای نظامی سوریه رمز پیروزی و نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه است.
وی با تأکید بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در بحران اخیر و نوید پیروزی دولت سوریه در برابر گروه‌های تروریستی افزود: جمهوری اسلامی از هرگونه کمکی در راستای بازسازی سوریه دریغ نخواهد کرد و تجارب بازسازی خرابی‌های هشت سال دفاع مقدس را در اختیار دولت سوریه قرار خواهد داد.
 بروجردی در پایان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان بازرگانان و بخش های خصوصی دو کشور تأکید کرد.
در ادامه این دیدار العموری دبیرکل شورای وزیران سوریه با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران گامهای موثری در برقراری ثبات و امنیت و مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه برداشته است.
وی افزود: پیوندهای ناگسستنی میان دو ملت ایران و سوریه همواره در طول تاریخ برقرار بوده است. 
دبیرکل شورای وزیران سوریه بر توسعه و گسترش همکاریهای اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: سرمایه گذاری‌های مشترک اقتصادی و حضور شرکتهای ایرانی در بازسازی کشور سوریه به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر خواهد گشت.
وی در پایان به شهادت رسیدن جمعی از کارمندان مجلس شورای اسلامی و شهروندان در حادثه تروریستی تهران توسط گروه تکفیری داعش را تسلیت گفت. 
سوریه اسلامی شورای تروریستی جمهوری بازسازی منطقه برقراری گروه‌های پیروزی اقتصادی تأکید دیدار امنیت وزیران افزود العموری پایان توسعه نخواهد مبارزه دبیرکل کمیسیون هرگونه بروجردی خارجی سیاست