برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا گفت که تا دو هفته آینده استراتژی های تازه خود را برای مبارزه با داعش تشریح خواهد کرد.

مازندمجلس: دونالد ترامپ روز دوشنبه قبل از دیدار با اعضا کابینه خود به خبرنگاران اطلاع داد که تا دو هفته دیگر استراتژی های تازه خود را در مبارزه با تشکیلات داعش در یک کنفرانس خبری برای مردم کشورش تشریح خوهد کرد.

ترامپ در طول کمپین های انتخاباتی خود، باراک اوباما رییس جمهوری پیشین این کشور رابارها به کوتاهی در مقابله قاطع با گروه تروریستی داعش متهم کرد و وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید شیوه ای قاطع و مصمم در ریشه کن کردن این گروه پیش خواهد گرفت.

وی درعین حال که خروج نابهنگام نیروهای آمریکایی از عراق را یکی از دلائل خلا در عراق و بروز و ظهور تشکیلات داعش می دانست،تلویحا به حمایت دولت عربستان سعودی از افراط گرایی های خشونت آمیز و نقش سیاست های این کشور در پیدایش و گسترش تروریسم در منطقه و جهان نیز اشاره کرده بود.

با این همه ،عربستان سعودی نخستین کشوری بود که وی در نخستین سفر رسمی خود به خارج، از آن دیدار کرد و در این دیدارضمن حمایت آشکار از گردانندگان ریاض خواستار وحدت کشور های مسلمان منطقه برای مقابله با تروریسم تحت رهبری عربستان سعودی شد.

ناظران سیاسی می گویند، نخستین سوالی که در رابطه با استراتژی های مورد ادعای رئیس جمهوری آمریکا مطرح می شود این است که آیا وی قادر خواهد بود وهابی های این کشور را که مهد و منشا پیدایش اندیشه های تکفیری هستند، با دادن باج های 400 میلیارد دلاری به مبارزه با تروریسم که خود در پرورش گروه های افراطی نقش داشتند، ترغیب کند.
تروریسم ترامپ سعودی نخستین استراتژی مبارزه عربستان منطقه پیدایش مقابله دیدار تشکیلات جمهوری حمایت