برگزیده ها
20 درصد بریلیانس سری H200 داخلی سازی شده است/نقیصه کمبود قطعات به زودی برطرف می شود

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت خودروسازی پارس خودرو با اشاره به داخلی سازی 20 درصدی خودروی بریلیانس سری H200 از سوی شرکت، خطاب به مشتریان خاطرنشان کرد: مشکل کمبود قطعات این خودروها در بازار در حال برطرف شدن است.

مازندمجلس: «ناصر آقامحمدی» سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به تحویل نخستین خودروهای بریلیانس سری H200 ساخت شرکت پارس خودرو به مشتریان، در خصوص داخلی سازی این خودروها افزود: پلتفرم این خودرو جزو پلتفرم هایی است که در شرکت پارس خودرو ماندگار خواهد بود، اما سرمایه گذاری بسیار خوبی برای داخلی سازی آن انجام شده است.
به گفته این مقام مسئول، اکنون 20 درصد این خودرو داخلی سازی شده که عمدتا شامل شیشه ها، تزئینات داخلی، موکت کف، رینگ ها و تایرها، صندلی ها و ... است، اما برای عمق بخشی بیشتر به داخلی سازی آن ده ها میلیارد تومان سرمایه گذاری بویژه برای ساخت قالب ها انجام شده است که بر این اساس بتدریج تا پایان سال داخلی سازی بیشتری را شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل پارس خودرو برخی گلایه های مردمی درخصوص کمبود لوزام یدکی این خودروها را برحق دانست و خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته شرکت سایپایدک گام های خوبی برای تامین قطعات این خودروها برداشته است و به زودی این نقیصه برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: ظرفیت مونتاژ بریلیانس سری H200 روزانه صد دستگاه است که بتدریج افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، روز گذشته طی مراسمی در شرکت پارس خودرو، 15 خودروی بریلیانس H200تولیدی این شرکت تحویل 15 نفر از مشتریان شد.
سری H200 شامل دو خودروی بریلیانس H220 و H230 است. هر دو خودرو دارای موتور با عملکرد بالا مجهز به VVT، گیربکس AMT 6 سرعته، سیستم فرمان الکتریکی هوشمند (EPS)، سیستم ترمز ABS و EBD، سانروف و با استاندارد آلایندگی یورو 4 EOBD هستند.
بریلیانس H230 خودرویی با وزن خالص 1194 کیلوگرم، چهار سیلندر، 16 سوپاپ، با حجم موتور 1498 سی سی است که حداکثر قدرت آن 103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه است. طول این خودرو 4390 میلیمتر، عرض آن 1703 میلیمتر و ارتفاع آن 1482 میلیمتر است.
همچنین بریلیانس H220، خودرویی با وزن خالص 1184 کیلوگرم، چهار سیلندر، 16 سوپاپ، با حجم موتور 1498 سی سی است که حداکثر قدرت آن 103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه است. طول این خودرو 4170 میلیمتر، عرض آن 1703 میلیمتر و ارتفاع آن 1482 میلیمتر است.
بهمن ماه پارسال خط تولید خودروی برلیانس H200 با چهار محصول از شرکت سایپا به پارس خودرو منتقل شد.
خودروی برلیانس از 2 سال پیش تاکنون در بازار ایران حضور دارد.
شرکت پارس خودرو هم اکنون در زمینه انجام تحقیق و توسعه مشترک، داخلی سازی قطعات، انجام توافقنامه برای تشکیل جوینت ونچر بین سایپا و برلیانس و تنوع بخشی به آپشن ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، با شرکت بریلیانس چین همکاری دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 *1579* خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار:مرضیه فاتحی

خودرو داخلی بریلیانس میلیمتر خودروی اقتصادی موتور مشتریان خودروها ایرنا برلیانس قطعات خودرویی سیستم سایپا کیلوگرم سوپاپ دقیقه حداکثر ارتفاع سیلندر گذاری خبرنگار برطرف کمبود نقیصه تحویل پلتفرم بتدریج اکنون مدیرعامل سرمایه گذشته