برگزیده ها
جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور/ ابرچالش‌های کشور شناسایی شده

مازندمجلس: سخنگوی هیات رییسه مجلس به تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور پرداخت و گفت: اکنون مشکلات و ابرچالش‌ها شناسایی شده و گام بعدی این است که مجلس، دولت و قوه قضائیه برای حل هر کدام از این مشکلات برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و همچنین راهبردی خود را ارائه کنند که مبنای حرکت کشور قرار گیرد.

مازندمجلس: سخنگوی هیات رییسه مجلس به تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور پرداخت و گفت: اکنون مشکلات و ابرچالش‌ها شناسایی شده و گام بعدی این است که مجلس، دولت و قوه قضائیه برای حل هر کدام از این مشکلات برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و همچنین راهبردی خود را ارائه کنند که مبنای حرکت کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس و پس از اتمام جلسه غیرعلنی با حضور در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره این نشست غیرعلنی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه پیش از این و در دو جلسه قبل‌تر هیات رییسه مجلس مقرر شده بود آقای نیلی به عنوان مشاور اقتصادی و هماهنگ کننده تیم اقتصادی دولت به مجلس بیایند، امروز ایشان در صحن غیرعلنی حاضر و توضیحاتی ارائه کردند.

او گفت: آقای نیلی نکات مهمی درباره آخرین وضعیت اقتصادی کشور مطرح کرده و از میان چالشی که پیش از این توسط مجلس احصاء شده بود، به پنج ابرچالش پرداختند .

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: مشاور اقتصادی رییس جمهوری مسائلی همچون بیکاری و اشتغال، محیط زیست، آب، صندوق‌های بازنشستگی و نظام بانکی کشور را مورد اشاره قرار داد و قرار شد امکانات و منابعی که در کشور وجود دارد را برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی و هزینه کنیم.

او اعلام کرد: به عنوان نمونه در بحث اشتغال سالانه باید حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم که این مساله با وجود ناهماهنگی بین بخش‌ها امکان پذیر نیست. ضمن آنکه باید همزمان دقت شود سالی ۴۰۰ هزار شغل از دست نرود و در این صورت با نگاهی منصفانه حداقل باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی اعلام کرد: علاوه بر این در بحث آب شرب اگر موفق به برنامه‌ریزی در خصوص استفاده از منابع نشویم راه به جایی نمی‌بریم و همین طور در بحث کلان محیط زیستی به ویژه در شهرهای بزرگ با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

او اضافه کرد: همچنین بحث صندوق‌های بازنشستگی یکی از ابرچالش‌های کشور در آینده خواهد بود که نمونه آن صندوق بازنشستگی فولاد بود که با وجود اینکه یکی از کوچکترین صندوق‌ها است بزرگترین مشکلات را به همراه داشت.

نعمتی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه عملی نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: با توجه به مسائلی که کارشناسان از جمله رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی و معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌ها مطرح کردند وبر این اساس مقرر شد از این پس ارتباط‌های مناسبی میان دولت، مجلس و حتی قوه قضائیه برقرار شود و منابع مالی کشور را برای حل این ابرچالش‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس بر لزوم اولویت بخشی به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است یک بحران منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت باشد اما این مشکلات نمی‌توانند بر ابرچالش‌های کشور فائق بیایند.

او اعلام کرد: این یکی از نخستین جلسات در این راستا بود اما بنا داریم نشست‌های این چنینی دیگری برگزار کنیم و در جلسات غیرعلنی بعدی به صورت حل این ابرچالش‌ها اقدامات موثری داشته باشیم.

نعمتی در پایان تصریح کرد: به هر حال هم اکنون مشکلات و ابرچالش‌ها شناسایی شده و گام بعدی این است که مجلس، دولت و قوه قضائیه برای حل هر کدام از این مشکلات برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و همچنین راهبردی خود را ارائه کنند که مبنای حرکت کشور قرار گیرد.

اقتصادی مشکلات غیرعلنی ابرچالش‌ها رییسه مشاور نعمتی قضائیه همچنین بازنشستگی اعلام برنامه‌ریزی درباره امروز ارائه ابرچالش‌های سخنگوی شناسایی خبرنگاران نمونه جزئیات اشاره رییس‌جمهور جلسات سالانه ایجاد کمیسیون حداقل صندوق‌های منابع مسائلی راهبردی پرداخت کوتاه برنامه‌ریزی‌های مبنای توضیحاتی اکنون بیایند عنوان اینکه اشتغال