برگزیده ها
مذاکره کنندگان را با حرف‌های خود ترور سیاسی نکنیم/ باید با نگاه قومیتی به مساله تروریسم به مانند مقابله با داعشیان برخورد کرد

مازندمجلس: نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: متاسفانه عده‌ای بعد از این ترورها با نگاه قومیتی به تروریست‌ها باعث می‌شدند تا اهداف تروریست ها یعنی شکاف بین مردم ایران محقق شود.

مازندمجلس: نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: متاسفانه عده‌ای بعد از این ترورها با نگاه قومیتی به تروریست‌ها باعث می‌شدند تا اهداف تروریست ها یعنی شکاف بین مردم ایران محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالکریم حسین‌زاده در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حادثه تروریستی هفته گذشته در تهران گفت: داعشیان سال هاست که مرد و زن، مسلمان و غیر مسلمان را از دم تیغ می‌گذرانند و اندک توجهی به انسان و انسانیت ندارند و در آخرین اقدام خود قصد جان ملت ایران را کردند. اینک راجع به این حرکت غیر انسانی لازم می‌دانم مطالبی راجع به شناخت و سابقه ترور در کشور بیان کنم. 

نماینده مردم نقده و اشنویه خاطرنشان کرد: شاهد بودیم در اوایل انقلاب گروهک‌های تروریستی مانند فرقان و منافقین سعی در ترور شخصیت‌های برجسته نظام داشتند و با ترور اشخاصی چون شهید سپهبد قرنی و آیت‌الله مفتح کار خود را آغاز کردندو حتی ترورهای نافرجامی به جان رهبری و آیت‌الله همیشه زنده آیت‌الله هاشمی داشتند. هدف گروهک‌ها عدم تثبیت کشور و انقلاب بود.

او بیان داشت: در بین سال‌های ۷۰ تا ۸۰ گروهک‌ها قصد داشتند مرجع مردم‌سالاری کشور را مورد هجمه قرار دهند و بعد از انتخابات ۷۶ و مشارکت بالای مردم این موضوع را نتوانستند تحمل کنند و دست به ترورهایی مانند حادثه ترور در دادستانی تهران، کشتار ارامنه و ترور صیادشیرازی زدند. همچنین سخنان مردک منافقی که گفته بود رای به خاطر خاتمی رای به ولایت است را به یاد داریم و گفته بود که نباید در انتخابات رای داد.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: حوادث امسال یعنی مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شد که این افراد دوباره دست به اینگونه ترورها بزنند و مرکز اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف قرار دهند. برای پیشگیری از اینگونه ترورها باید از نگاه قومیتی به این مسئله بپرهیزیم و توجه کنیم که همه کشته‌شدگان این ترورها سوا از قومیت و مذهبشان ایرانی بودند. 

حسین‌زاده با اشاره به برخی اظهارنظرها بعد از حادثه ترور تهران گفت: متاسفانه عده‌ای بعد از این ترورها با نگاه قومیتی به تروریست‌ها باعث می‌شدند تا اهداف تروریست‌ها یعنی شکاف بین مردم ایران محقق شود. کردها باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند و بگویند چرا با توجه به هشدارهای فعالان مدنی باز به اقدامات این افراد توجه نشد.  برای حفظ انسجام ملی از واکنش‌هایی که مبتنی بر قومیت افراد است پرهیز کنیم. 

او افزود: برخی از افراد نیز حادثه ترور را به مذاکرات هسته‌ای ربط داده‌اند. کشور ما به اندازه کافی از ترور آسیب دیده است. رهبری مذاکره‌کنندگان را مومن واقعی خواندند. نباید با حرف‌های خود آنها را ترور سیاسی کنیم. دستگاه های امنیتی با شفافیت به این موضوع رسیدگی کنند وبا افرادی که با مباحث قومیتی به این موضوع می پردازند برخورد کنند. من اعتقاد دارم برخورد با این افراد به مانند برخورد با داعشیان است. درخواست دارم روز ۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریست لحاظ شود.

قومیتی ترورها افراد حادثه مانند برخورد داشتند تروریست‌ها انتخابات حسین‌زاده تهران آیت‌الله موضوع داعشیان رهبری بالای اینگونه قومیت نباید انقلاب مشارکت گروهک‌ها اشاره نماینده اشنویه سیاسی حرف‌های دستور متاسفانه عده‌ای تروریستی تروریست اهداف می‌شدند مسلمان