برگزیده ها

مازندمجلس: خطوط هوایی قطر ایرویز از سازمان بین المللی هواپیمایی غیرنظامی خواست تا اقدامات اعراب علیه دوحه را غیرقانونی اعلام کند.

مازندمجلس: مدیر خطوط هوایی قطرایرویز ضمن انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ علیه دوحه خواستار مقابله با اقدامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه قطر شد.

مدیر اجرایی خطوط هوایی قطرایروز اعلام کرد اقدامات 4کشور عربی علیه این خطوط هوایی باید غیرقانونی تلقی شود.

اکبر الباکر در گفت و گو با الجزیره یک هفته پس از آنکه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای قطری بستند، این اظهارات را عنوان کرد.

این چهار کشور روابط دیپلماتیک و حمل و نقلی خود با قطر را از 5 ژوئن قطع کردند و دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کردند، اتهامی که قطر آن را رد می کند.

الباکر در این باره گفت: ما از دوستانمان انتظار داریم تا در برابر این محاصره ناعادلانه و غیرقانونی 4 کشور عربی در کنار ما قرار بگیرند.

وی همچنین ناامیدی خود را از اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد، ترامپ از قطر و دیگر کشورهای عربی خواسته بود تا تلاش های خود را برای مقابله با تروریسم افزایش دهند.

ترامپ همچنین در اظهارنظر روز جمعه خود گفته بود که کشور قطر به طور تاریخی به وجود آورنده تروریسم در سطوح بالاست، این در حالی است که ترامپ هیچ سند و دلیلی برای این گفته خود ارائه نکرده است.

الباکر در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره قطر گفت که رئیس جمهور آمریکا اطلاعات غلط دارد.

وی افزود: من بسیار از رئیس جمهور آمریکا ناامید و مایوس شدم . ما در برابر تروریسم متحد آمریکا هستیم، ما برای آوردن ثبات در منطقه متحد آمریکا هستیم.

این در حالی است که قطر مقر بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است و میزبان 10 هزار سرباز آمریکایی است.

الباکر در این باره گفت: آمریکا بزرگترین پایگاه هوایی خاورمیانه را در قطر دارند، 15 هزار آمریکایی در این کشور زندگی می کنند و صدها هزار شهروند بریتانیایی و اروپایی در قطر زندگی می کنند.

وی افزود: از مردم آمریکا می خواهم که درک کنند که آنها تلاش می کنند تا یک کشور کوچک را بترسانند، کشوری که روابط بسیار نزدیکی با آمریکا دارد.

وی در گفت وگوی جداگانه ای با سی ان ان از سازمان بین المللی هواپیمایی خواست تا اقدامات کشورهای عربی علیه قطرایرویز را غیرقانونی خطاب کند.

شرکت قطر ایرویز پیش از اعمال تحریم های عربی علیه دوحه روزانه به ۱۳۳ مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه، پروازهای مستقیم داشت.

 شمار کارکنان شرکت هواپیمایی قطر در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰٫۰۰۰ نفر اعلام شد.
آمریکا هوایی ترامپ الباکر اظهارات تروریسم غیرقانونی خاورمیانه کشورهای جمهور اقدامات مقابله پایگاه هستیم آمریکایی بزرگترین هواپیمایی آمریکای جنوبی آسیای بسیار زندگی افزود روابط عنوان پروازهای بترسانند مایوس برابر ایرویز قطرایرویز همچنین اعلام