برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - اعتمادآنلاین نوشت: محمد هاشمی گفت: دولت سایه مفید نیست و دلیلی ندارد که یک گروهی که شکست خورده‌اند برای ما فکری کنند.

مازندمجلس:محمد هاشمی رئیس اسبق سازمان صداوسیما معتقد است که حرف‌هایی مبنی بر تشکیل دولتدر سایه مبنای قانونی ندارد. او گفت: اصولگرایان چون نمی توانند دولتی را بر طبققانون تشکیل دهند بنابراین فکر می کنند اگر چیزی به نام دولت در سایه وجود داشتهباشد از این طریق می توانند خودشان را سازماندهی کنند. اما دلیلی ندارد که یکگروهی  که شکست خورده اند برای ما فکری کنند.

 محمد هاشمی با اشاره به اظهارات مطرح شده مبنی بر تشکیل دولت در سایهگفت: اصولا در قانون اساسی و قوانین جاری چنین مسئله ای پیش بینی نشده است. هردولتی که بخواهد ایجاد شود باید مبتنی بر قانون باشد در برخی از کشورها برخی ازاحزاب چیزی به نام دولت در سایه دارند و قانونی است و شرایط آن را تعیین کرده اند.

وی تاکید کرد: اما در قانون اساسی و قوانین جاری کشور ما اصولا چنینواژه ای وجود ندارد و یک حرف بی پشتوانه است که مبنای قانون ندارد بنابراین هیچجایگاهی ندارند و تنها حرفی است که رقبا می زنند.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما در خصوص چرایی مطرح شدن و تاکید برلزوم تشکیل دولت در سایه از سوی برخی اصولگرایان تندرو، تصریح کرد: آنان چون نمیتوانند دولتی را بر طبق قانون تشکیل دهند و عموما اصولگرایان در انتخابات شکستخورده اند بنابراین فکر می کنند اگر چیزی به نام دولت در سایه وجود داشته باشد ازاین طریق می توانند خودشان را سازماندهی کنند اما چون در قانون ما چنین چیزی وجودندارد این حرف، حرف خلافی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: دولت سایه در کشور ما چون مبنای قانونی ندارد،نمی تواند وجود داشته باشد. برخی کشورها که دولت سایه را در قانونشان تشکیل دادندمسئولیت هایشان را نیز تعیین کرده اند اما در ایران تشکیل دولت سایه یک حرفی استکه منشا قانونی ندارد بنابراین همین طوری نمی توان حرف از دولت سایه زد. مانند ایناست که بنده بگویم قوه قضاییه در سایه یا قوه مقننه در سایه تشکیل دهم یک چنینچیزی مبنایی ندارد. 

هاشمی در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه احتمال دارد حکمی برایمحمود احمدی نژاد در  مجمع تشخیص مصلحت نظام زده نشود، گفت: بنده هیچ اطلاعیندارم جز آنکه آقای باهنر ظاهرا مصاحبه ای داشت و چنین مطلبی را گفته است. من هیچاطلاع خاصی غیر از اینکه در رسانه ها مطرح شده ندارم.

29219

 

 

ندارد تشکیل قانون قانونی هاشمی بنابراین مبنای توانند اصولگرایان قوانین اساسی کشورها اینکه تعیین تاکید دولتی صداوسیما تشخیص احتمال خودشان سازماندهی اصولا