برگزیده ها

مازندمجلس: آمریکا برای مقابله با داعش در فیلیپین نیروهای ویژه اعزام کرد. این نیروها به ارتش فیلیپین مشاوره ارائه می‌دهند و جنگ علیه داعش در این کشور را هدایت می‌کنند.

مازندمجلس: پس از تسلط داعش بر یک شهر فیلیپین، ارتش این کشور با حمایت نیروهای ویژه ارتش آمریکا حملات گسترده‌ای را برای باز پس گرفتن شهر "ماراوی" انجام داده ند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری‌ها، ارتش فیلیپین دوشنبه گذشته در بیان آخرین دستاوردهای خود اعلام کرد بخشهایی از شهر تحت کنترل داعش را بازپس گرفته است و تصاویری از بر افراشته شدن پرچم فیلیپین بر فراز بخشهای آزاد شده این شهر را منتشر کرد.

شهر ماراوی یک شهر مسلمان نشین فیلیپین است که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد. گروه "مائوتی" که در این شهر نفوذ بسیاری دارد با داعش اعلام بیعت کرد و همزمان حملات گسترده‌ای را به نهادهای دولتی سطح شهر انجام داد و توانست کل شهر را به کنترل خود در آورد.

آمریکا برای مقابله با داعش در فیلیپین نیروهای ویژه اعزام کرد. این نیروها به ارتش فیلیپین مشاوره ارائه می‌دهند و جنگ علیه داعش در این کشور را هدایت می‌کنند.

گفته می‌شود که داعش برای جلوگیری از پیش‌روی ارتش از سپر انسانی استفاده می‌کند.
روسیه برای کمک به فیلیپین در جنگ علیه داعش اعلام آمادگی کرده است.

چین نیز از حضور نیروهای آمریکایی در فیلیپین برای جنگ با داعش اعلام حمایت کرده است.

پیش از این سخنگوی داعش در یک پیام صوتی از پیروان این گروه خواسته بود تا به برخی کشورها از جمله فیلیپین حمله کنند.

برخی رسانه‌ها پس از شکست داعش در عراق و سوریه از احتمال مستقر شدن عناصر داعش در فیلیپین خبر داده‌اند.

در صورت طولانی شدن حضور داعش در فیلیپین این نگرانی وجود دارد که بسیاری از اسلام‌گرایان افراطی در کشورهای مالزی، اندونزی و سایر کشورهای همسایه با فیلیپین برای پیوستن به این گروه عازم فیلیپین شوند.
فیلیپین اعلام نیروهای کنترل بسیاری کشورهای ماراوی حملات اعزام آمریکایی حمایت آمریکا گسترده‌ای