برگزیده ها
اعطای 100 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های صنایع الکترونیک از ابتدای امسال

مازندمجلس: تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از اعطای 100 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های صنایع الکترونیک از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «افسانه منصف» مدیر اداری و مالی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیان اینکه اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت نامه دو ماموریت اصلی صحا به شمار می رود، افزود: صندوق حمایت از صنایع الکترونیک سال گذشته توانست به 160 شرکت فعال صنایع الکترونیک، تسهیلات 668 میلیارد ریالی اعطا کند.
به گفته این مقام مسئول، فقط مجموع تسهیلات اعطایی صحا در سال‌های 1394 و 1395 بیش از 80 درصد مجموع فعالیت‌های آن بوده است.
وی ادامه داد: در سال 1395، تعداد 96 ضمانت‌نامه به ارزش 505 میلیارد ریال توسط صحا برای شرکت‌های خصوصی و تعاونی در حوزه صنایع الکترونیک کشور صادر شده است.
منصف با اشاره به عزم جدی صحا برای حمایت از شرکت‌های داخلی فعال صنایع الکترونیک در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون صندوق حمایت از صنایع الکترونیک موفق به حمایت 100 میلیارد ریالی از 21 شرکت شده ؛ همچنین هشت ضمانت‌نامه به ارزش 4.5 میلیارد ریال در این مدت صادر شده است.
عضو هیئت مدیره صحا با اشاره برنامه‌های امسال صندوق، تخصیص منایع مالی به صنایع مورد حمایت از طریق غیرمستقیم با هدایت صحا از طریق منابع شبکه بانکی در چارچوب تفاهم نامه های منعقد شده با بانک‌ها، بازار صنایع کوچک و متوسط فرابورس، خیّرین فناوری و کارآفرینی و حمایت از سرمایه گذاری ریسک پذیر بخش خصوصی را از جمله برنامه‌های صحا عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین صحا به دنبال تقویت سرمایه اولیه خود با هدف حمایت مالی بیشتر از شرکت‌های صنایع الکترونیک برای جذب منابع مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و وجوه اداره شده در اختیار سایر وزارتخانه‌های عضو مجمع صندوق است.
به گزارش ایرنا، سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی‌، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات و یا اعطای ‌کمکهای ‌بلاعوض ‌به ‌افراد حقیقی یا حقوقی، اهداف و مأموریت اصلی صندوق را مطابق اساسنامه آن تشکیل می دهند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 **1561** تنظیم: محمد ملک دار ** انتشار:مژگان توانا

صنایع الکترونیک حمایت صندوق میلیارد تسهیلات شرکت‌های سرمایه ایرنا خصوصی اعطای امسال برنامه‌های منابع همچنین گذاری اقتصادی اشاره کارآفرینی تحقیقات گزارش ابتدای مدیره توسعه مجموع ریالی ضمانت‌نامه