برگزیده ها
مازندمجلس: ائتلاف آمریکا سامانه راکت انداز هیمارس را وارد منطقه التنف سوریه کرده است، این سامانه قابلیت این را دارد که موشکهایی با برد 300 کیلومتر پرتاب کند.

به گزارش فارس، ائتلاف بین المللی آمریکا سامانه‌های راکتی جدیدی را وارد پایگاه «التنف» سوریه کرده است.

وبگاه خبری «عنب» وابسته به معارضان گزارش داد که این سامانه راکت انداز هیمارس (HIMARS) نام دارد.

«البراء فارس» رئیس دفتر رسانه‌ای گروه تروریستی «جیش مغاویر الثوره» -وابسته به ارتش آزاد- اعلام کرد که این سامانه وارد پایگاه التنف شده ولی هنوز برای استفاده نظامی آماده نیست.

برخی از منابع نظامی وابسته به ارتش آزاد میگویند که آمریکا این سامانه را از پایگاههای نظامی خود در اردن وارد سوریه کرده است.

فارس اظهار داشت که سامانه هیرس میتواند موشکهایی با برد 300 کیلومتر پرتاب کند.

آمریکا سال گذشته در منطقه التنف یک پایگاه نظامی ایجاد کرد که مدیریت آن بر عهده نیروهایی از این کشور و انگلستان است و در آن تروریستهای ارتش آزاد آموزش می‌بینند.

نیروهای سوریه و مقاومت نیز چند روز پیش موفق شدند خود را به مرزهای مشترک این کشور با عراق در شمال شرق التنف برسانند.

این دومین اقدام نظامی در خاک سوریه پس از تجهیز نیرهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور است. این سامانه های نیازمند کامیونهای بزرگی است تا از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

سامانه هیمارس دارای 6 راکت بوده و پرتابگر آن سوار بر کامیون است. این سامانه قادر است از نیروهای زمینی پشتیبانی نماید.

سامانه راکتی به روز شده هیمارس در مناطقی که قابلیت استفاده از پرتابگرهای راکتی سنگین وجود ندارد، استفاده می‌شود. نسخه اولیه این سامانه در عملیات آزاد سازی عراق آزمایش شد.
سامانه سوریه التنف نظامی هیمارس آمریکا وابسته استفاده راکتی پایگاه نیروهای گزارش موشکهایی انداز ائتلاف منطقه قابلیت کیلومتر پرتاب